Ekonom/controller

Mölndals stad, Lokalförsörjningsavdelningen / Administratörsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, Lokalförsörjningsavdelningen i Mölndal

Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.

Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden "Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige." Mölndals stad har drygt 4 600 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 63 340 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?

Lokalförsörjningsavdelningen tillhör stadsledningsförvaltningen. Vi förvaltar stadens egenägda lokaler för att bevara dess funktionalitet och värde. Vi ansvarar även för att driva projekt i samband med anpassning, ny-, till-eller ombyggnad av stadens verksamhetslokaler som t.ex. skolor, gruppbostäder, kultur- & fritidsfastigheter och kommunala förvaltningsbyggnader. Avdelningen arbetar även strategiskt med lokalsamordning, utveckling och bevakning av särskilda boendeformer och boendeplanering för särskilda grupper . Avdelningen har 25 medarbetare och leds av vår fastighetschef.




Publiceringsdatum
2016-12-19

Arbetsuppgifter
Vi söker en erfaren ekonom/controller som önskar ett spännande och utvecklande arbete där specialistkompetens, resultat och gott samarbete värderas högt. Lokalförsörjningsavdelningen omsätter cirka 400 mnkr och ansvarar för stadens investeringar i lokaler och fritidsanläggningar, för 2017 är den planerade volymen cirka 250 mnkr.

Som vår ekonom/controller har du många kontaktytor, till exempel genom ett nära samarbete med fastighetschefen, enhetschefer, fastighetsförvaltare, projektledare, stadens centrala ekonomiavdelning m.fl. Det förekommer också mycket samarbete med ekonomer på stadens övriga förvaltningar. Du medverkar i förvaltningens ledningsgrupp med rådgivning och information kopplat till ekonomi.

Du kommer att;

• fungera som ett stöd åt våra verksamheter i arbetet med planering och uppföljning, till exempel genom att ta fram beslutsunderlag för byggprojekt och investeringar eller genom att arbeta med utredningar och prognoser
• leda och ansvara för avdelningens redovisning
• ansvara för ekonomisk månadsrapportering och årsprognoser
• leda avdelningens budgetarbete och internhyreskalkylering
• delta i arbetet med investeringsbudget
• ekonomiska utredningar och utvecklingsfrågor inom ekonomiområdet
• löpande ge ekonomistöd till avdelningen
• ansvara för kontroll och kvalitetssäkring
• vara delaktig i interna projekt som syftar till att effektivisera processer och rutiner



Kvalifikationer
Du har en högskoleexamen med ekonomisk inriktning och flera års erfarenhet som ekonom, gärna med inriktning mot fastighetsfrågor eller teknisk förvaltning. Erfarenhet av ekonomiarbete inom en kommun är meriterande liksom erfarenhet inom fastighetsekonomi.

Du är en ansvarskännande, kvalitetsmedveten och noggrann person som är van att arbeta självständigt samtidigt som du är duktig på att samarbeta och nå resultat i grupp. Du har ett strategiskt tänkande och en mycket god analytisk förmåga. I rollen som verksamhetsekonom är det särskilt viktigt att du är kommunikativ och pedagogisk samt har förmåga att skapa goda relationer. Vi utgår från att du är flexibel och kan jobba med snäva tidsramar.

Du har mycket goda kunskaper i MS Office, då framförallt Excel och Word. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Erfarenhet av ekonomisystemet Agresso är meriterande.


ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-10 10 29.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-04-01 Tillträdesdag kan efter överenskommelse ske både tidigare eller ev. något senare.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-15
Ange följande referens när du ansöker: A637736
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lennart Karlsson lennart.karlsson@molndal.se 031-315 13 25

Företag
Mölndals stad, Lokalförsörjningsavdelningen

Adress
Mölndals stad, Lokalförsörjningsavdelningen
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal

Kontorsadress
Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal

Jobbnummer
3221712

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, Lokalförsörjningsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, Lokalförsörjningsavdelningen: