Ekonom
Kalmar kommun, Serviceförvaltningen - Administrativa avdelningen / Redovisningsekonomjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kalmar kommun, Serviceförvaltningen - Administrativa avdelningen i Kalmar Kalmar kommun är kommunens största arbetsgivare. En arbetsgivare som erbjuder en mångfald av yrkesområden och en mängd viktiga jobb som direkt påverkar våra kommuninvånare. Vårt mål är att vi ska vara en av de mest attraktiva, utvecklande och effektiva arbetsplatserna i landet. Vi vill att alla arbetsplatser i Kalmar kommun karaktäriseras av jämställdhet, medbestämmande, samverkan, flexibilitet, utveckling och frihet.
På serviceförvaltningen arbetar cirka 475 personer inom verksamheterna produktion, support, fastighet samt administration.
Vi söker nu en ekonom som även kommer att ha ansvar för förvaltningens nämndsuppdrag.
Publiceringsdatum2019-03-27ArbetsuppgifterDu kommer att tillhöra administrationen på serviceförvaltningen som består av ekonomer, administratörer, projektledare och en administrativ chef. Administrationens främsta uppgift är att ge stöd, service och samordning åt verksamheterna.
Förutom din roll som ekonom kommer du att vara förvaltningens nämndsekreterare vilket innebär att ge stöd åt nämnd, förvaltningsledning och handläggare. Du kommer att ansvara för nämndens administration, handlägga ärenden åt nämnden och du deltar vid nämndens sammanträde och presidiemöte.
Vi uppskattar att ca 40 % av din tjänst kommer att vara i rollen som nämndsekreterare.
I arbetet ingår:
• att medverka i arbetet med budget, ekonomisk prognos och bokslut/årsredovisning för förvaltningen.
• att på ett konsultativt sätt vara ett stöd till enhetschef/verksamhetschef vad gäller ekonomifrågor.
• vara kontaktekonom för vissa verksamheter
• självständigt svara för kvalificerat utvecklings- och analysarbete inom ekonomiområdet.
• vara förvaltningens nämndsekreterare och ansvara för den administrativa delen kring nämndsmöten.
• även andra administrativa uppdrag kan vara aktuella vid behov.
KvalifikationerVi söker dig som:
• har ekonomexamen eller annan likvärdig utbildning på högskolenivå
• har yrkeserfarenhet som ekonom
• har mycket goda kunskaper i Microsoft Office-programmen
• har mycket goda kunskaper i det svenska språket
Det är meriterande om du arbetar i eller har arbetat inom en politiskt styrd organisation och har yrkeserfarenhet från nämndsekreterarskap.
Vi söker dig som har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt att kunna organisera, strukturera och tidsplanera dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Du är en god kommunikatör och har förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Som person är du serviceinriktad samt trygg och prestigelös i din yrkesroll. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-21
Ange följande referens när du ansöker: A458316 - K2
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMartina Adiels Balk 0480-45 05 74
FöretagKalmar kommun, Serviceförvaltningen - Administrativa avdelningen
AdressKalmar kommun, Serviceförvaltningen - Administrativa avdelningen
Box 611
39126 KALMAR
Kontorsadress39126
Jobbnummer 4693517
Observera att sista ansökningsdag har passerat.