Eftermarknadsansvarig

Algidus AB / Inköpar- och marknadsjobb / Lessebo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Lessebo, Emmaboda, Tingsryd, Växjö, Nybro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Algidus AB i Lessebo

Är du en person som gillar att ta ansvar och har ett strukturerat arbetssätt? Nu söker vi på Algidus efter ytterligare en teammedlem.
Eftermarkandsansvarig, Sverige, arbetet görs i Lessebo - Småland.
Om rollen: Som eftermarkandsansvarig hos oss samordnar du arbetet för service, garantiarbeten och reservdelar. Du är ansvarig för att stötta vår tekniska expert Peter Rylander med eftermarknad.
Eftermarknadsansvariga leder och fördelar arbetet till underställd personal och / eller underentreprenörer inom våra projekt och i ännu högre grad vägleder våra kunder efter avslutade projekt till rätt åtgärder.
För att lyckas i denna roll har du erfarenhet av: att Du har tidigare ha arbetat som administrativ tekniskledare eller likvärdig ledande position inom kylbranschen och vill fortsätta utvecklas i din roll genom att bli ansvarig för eftermarknadsarbetet i Algidus AB.
I rollen som eftermarknadsansvarig arbetar man med att stötta våra projekt vid installation, service och underhåll av kyldiskar och kylanläggningar. Kylsystem finns bland annat i fastigheter, butiker och industrier. Vi arbetar främst med kylteknik som används framför allt i livsmedelsbutiker där alla kyldiskar är kopplade till en gemensam kylmaskin.
En kylmontör arbetar med ny eller befintlig installation av kylanläggningar och kyldiskar. Eftermarknadsansvarigs roll består i att tekniskt supportera en kylmontör i att hitta rätt reservdel till en befintlig anläggning, alternativt förstå vila komponenter som behövs för att få anläggningen till att fungera och vara energieffektiva, vilket är viktigt för miljön. Det krävs en förståelse för service och montagearbetets komplexitet och att det alltid är under tidspress.
Vi arbetar främst med montage av nya kyldiskar ute hos kund. Du ska som eftermarknadsansvarig kunna bistå våra montörer med deras frågor. Det är också viktigt att bli en bra servicepartner till våra kunders kylfirmor för att skicka/sälja rätt del.
Styr- och reglerteknik är digitaliserad och därför krävs förståelse för grunderna i dessa system och hur de kommunicerar och styr kyldiskarna. Kravet är någon teoretiskt teknisk förståelse, som kan översättas till ett tekniskt handlag för att kunna stötta teoretiskt för att hjälpa kunder som vill köpa reservdelar eller ha teknisk vägledning.
En eftermarknadsansvarig bör ha intresse för service och försäljning. Med hjälp av datorn söker man fram de rätta reservdelarna och säljer dem till kunderna och stöttar dem tekniskt men kommer också med förslag på hur man kan modernisera sin utrustning.
Ett viktigt hjälpmedel som eftermarknadsansvarig är datorn, där du har en katalog över alla reservdelar. Det är vanligaste är att man skriver in kyldiskens serienummer och söker fram delar utifrån det. I datorn registrerar du också beställningar av delar från tekniker och kunder. Du registrerar även tillbehör och reservdelar när de kommer till lagret. Likadant sker när någon internt plockar ut delar. Ansvaret infattar att ha en korrekt lager och lagersaldo avseende reservdelar.
I arbetet ingår praktiskt att ta emot order, beställa varor och packa upp och packa ned gods. En komplett order och lagerhantering.
För att hjälpa bolaget ingår det att alltid arbeta med ständiga förbättringar och att vägleda bolaget till effektiviseringar för att optimera lönsamhet och kundservice i världsklass.
Vi tror att du har följande kompetens:
Gymnasieingenjör alternativt motsvarande kunskaper / erfarenhet som vi bedömer likvärdiga.
Minst 5 års erfarenhet från kylbranschen.
God dator- och systemvana och en administrativ ådra.
Goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
B-körkort.


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper: Du har god planerings- och organisationsförmåga samt är lyhörd, har god personkännedom och är beslutsam. Du är även duktig i att utrycka dig i skrift och kommunicerar på ett tydligt och korrekt sätt internt och externt.
Algidus erbjuder dig:
En roll på ett gemensamt ägt & drivet bolag.
Vi har inga chefer - alla tar ansvar för att platsa i teamet.
Efter ett år av tydlig måluppfyllelse erbjuds du delägarskap.
Tydliga kommunikationsvägar
Goda utvecklingsmöjligheter - vi växer i takt med viljan att vara ett bättre alternativ än de andra.
Var och en av oss och du räknas in som en viktig spelare i att åstadkomma det bästa alternativet på marknaden, där du och hela teamet är avgörande för vår framgång.
Marknadsmässig lön

Publiceringsdatum
2022-11-16

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-16

Adress
Algidus AB
Linnerydsvägen 5,
36531 LESSEBO

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "aftersales".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Algidus AB (org.nr 559293-4961)
Linnerydsvägen 5, (visa karta)
365 31  LESSEBO

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Ansökan
E-post: christian.wijkstrom@algidus.se

Kontakt
Teknisk expert
Peter Rylander
peter.ryldander@algidus.se
0729993063

Jobbnummer
7177526

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Algidus AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Algidus AB: