E-handelssamordnare

Enköpings kommun Kommunledningsförvaltningen / Inköpar- och marknadsjobb / Enköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Enköping, Knivsta, Håbo, Strängnäs, Västerås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Enköpings kommun Kommunledningsförvaltningen i Enköping

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se

Kommunledningsförvaltningen är den centrala förvaltningen inom Enköpings kommun. Vi arbetar på kommunstyrelsens uppdrag och ansvarar för styrning och ledning, samordning, service och stöd till kommunen som helhet.

På förvaltningen arbetar cirka 140 medarbetare utifrån målsättningen att Vi ska leda och samordna utvecklingen med fokus på nyttan för de vi är till för.

Vi söker nu en entusiastisk och ansvarsfull person som kan leda implementeringen av e-handel i kommunen och driva utvecklingen av en effektiv elektronisk inköpsprocess.

Enköpings kommun är i starten för att påbörja projektet med att införa e-handel som ett led att effektivisera inköpsprocessen i kommunen. Med anledning av det behöver vi förstärka avdelningen med en E-handelssamordnare.

Vi är en centralt placerad avdelning som tillsammans driver och utvecklar inköpsverksamheten med målet att göra goda affärer. Vårt uppdrag är att utveckla och strategisk hantera den sammanlagda inköpsvolymen, genomföra upphandlingar åt kommunens förvaltningar och ansvarar för hela inköpsprocessen.

Inköpsavdelningen består i dagsläget av en inköpschef, strategiska inköpare, upphandlings- och inköpassistenter, totalt nio medarbetare. Vi är nu inne i en spännande utvecklingsfas där vi förutom denna tjänst även kommer utöka avdelningen med en inköpscontroller samt ytterligare strategisk inköpare. Avdelningen hör till Kommunledningsledningsförvaltningen och inköpschefen ingår i förvaltningens ledningsgrupp.


Publiceringsdatum
2020-05-19

Arbetsuppgifter
Som E-handelssamordnare ansvarar du för att framgångsrikt införa, etablera och förvalta e-handel i Enköpings kommun.

I rollen som E-handelssamordnare ingår bl.a.
• Projektledning i samband med införandet (kartläggning av arbetsprocesser, marknadsundersökning, upphandling av e-handelslösning, implementering och driftsättning, utbildningsinsatser för e-handelslösning och de förändrade arbetssätt som lösningen medför)
• Aktivt arbete med inköpsbeteende i syfte att öka beställarkompetens och avtalstrohet
• Löpande utbildning och stöd till berörda funktioner i organisationen
• Kontinuerlig utveckling och dokumentation av arbetsprocesser relaterade till inköp via e-handelslösningen
• Regelbunden uppföljning (funktionalitet, användargrad mm)
• Kontakter med leverantörer angående sortiment, prislistor och tekniska lösningar för leverantörsanslutning.

Du kommer i denna roll att ha goda möjligheter att vara med och forma kommande arbete kring e-handel i kommunen och hur organisationen för detta ska se ut.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med e-handel och elektroniska beställningsprocesser, från behov till betalning, och erfarenhet av att driva projekt i syfte att utveckla och effektivisera inköpsprocesser.

Utbildningsmässigt har du examen inom exempelvis upphandling, ekonomi, inköp, förvaltning eller logistik från yrkeshögskola, högskola eller universitet eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Vi ser gärna att du arbetar med att effektivisera inköp genom e-handel idag och har god erfarenhet av att arbeta med e-handelssystem för offentlig verksamhet. Arbetet kräver att du har god dator- och systemvana samt mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.

Har du erfarenhet av att implementera eller utveckla användningen av e-handel inom offentlig sektor och arbetat med att ställa krav i upphandling kopplat till e-handel är det en stor fördel. Har du dessutom erfarenhet av leverantörsanslutning och e-fakturastandarder och är det ännu bättre.

Som e-handelssamordnare har du förmåga till helhetssyn. Du förstår vikten av att i din roll vara pedagogisk skicklig och serviceinriktad och du relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Då rollen kräver många kontakter både inom och utanför organisationen, ställs höga krav på din samarbetsförmåga och skapandet av goda relationer. Du trivs med att jobba både självständigt och i team.

Som person är du flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du har förmågan att ta initiativ samt arbetar mål- och resultatinriktat. För att lyckas i rollen krävs det också att du är självgående och strukturerad i ditt arbetssätt. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Du behöver även ha en stor integritet och i bland hitta nya vägar för att lösa ett problem. Du är en trygg och stabil person som kan stå för dina beslut.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om det här låter som en beskrivning av dig hoppas vi att vi har väckt ditt intresse. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Personuppgiftsansvariga nämnder för rekryteringen är kommunstyrelsen och rekryterande nämnd. Din ansökan sparas i 2 år. Om du blir anställd sparas din ansökan i din personakt. Dina personuppgifter kan komma att överföras till ett eventuellt anställningsavtal. Rättslig grund för att ta in dina personuppgifter är intresseavvägning. Ansökningarna hanteras av en extern leverantör. Om du anställs får du mer information om vad som gäller för dina personuppgifter i din anställning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter och vilka rättigheter du har kan du läsa mer på enkoping.se/personuppgifter.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2020-08-10 Eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Enköpings kommun Kommunledningsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C38810".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Enköpings kommun (org.nr 212000-0282)

Arbetsplats
Enköpings kommun Kommunledningsförvaltningen

Jobbnummer
5233974

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Enköpings kommun Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Enköpings kommun Kommunledningsförvaltningen: