E-handelscontroller, upphandlings- och avtalsenheten, Region Vär

Region Värmland, Staben för verksamhetsstöd / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Värmland, Staben för verksamhetsstöd i Karlstad

Region Värmland ansvarar för hälso- och sjukvård inklusive tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik i Värmland.
Tillsammans är vi nästan 8 000 medarbetare som arbetar för att du som bor och verkar här ska må så bra som möjligt, ha goda möjligheter till en god hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kulturaktiviteter, kollektivtrafik och infrastruktur. Och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig.


Publiceringsdatum
2019-03-22

Arbetsuppgifter
Vi söker en engagerad medarbetare, till upphandlings- och avtalsenheten. Enheten arbetar med kategoristyrt inköp vilket är en strategisk processbaserad metod. Nu söker vi en e-handelscontroller till vårt funktionsområde verksamhetsstöd inköp. Du kommer att arbeta självständigt och affärsmässigt med verksamhetsfokus och vara en i inköpsteamet samt i regionens e-handelsprocess.
Enheten är placerad i Karlstad, Regionens hus, och totalt arbetar 15 personer på enheten. Enhetens uppdrag är att, strategiskt och operativt, samordna, kvalitetssäkra och utveckla inköps- och e-handelsprocessen inom regionen.
I arbetet som e-handelscontroller ingår att:

• utföra analyser på inköpsbeteenden och övrig avtalsuppföljning

• administrera pris- och produktkataloger inom e-handelssystemet

• utföra leverantörsanslutningar

• utbilda beställare och supportfunktioner inom regionen

• utföra direktupphandlingar, beställa varor och tjänster

• stödja och vägleda regionens beställare i upphandlings- och avtalsfrågor

• utföra analysarbete och avtalsuppföljning


Kvalifikationer
Vi söker dig som har yrkeshögskola, högskole- eller universitetsutbildning med inriktning inköp, ekonomi, IT eller annan utbildning/motsvarande erfarenhet förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren anser likvärdig.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med inköpsverksamhet samt offentlig verksamhet.
Vana vid system för elektroniska beställningar, gärna Raindance, är önskvärt.
Bra datavana krävs. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift och du är självgående inom
MS Word och Excel.
Som person är du positiv, mål- och kvalitetsinriktad, drivande och har ett konsultativt förhållningssätt. Du har dessutom en utpräglad samarbetsförmåga och är en skicklig relationsskapare. I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-15
Ange följande referens när du ansöker: Dnr RS/190844
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marica Björk Axelsson, bitr upphandlingschef 054-61 52 68

Företag
Region Värmland, Staben för verksamhetsstöd

Adress
Region Värmland, Staben för verksamhetsstöd
Landstinget i Värmland
65185 Karlstad

Kontorsadress
Landstingshuset Karlstad

Jobbnummer
4686951

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Värmland, Staben för verksamhetsstöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Värmland, Staben för verksamhetsstöd: