Dynamisk support & kundservicechef som kan leda och utveckla
Greensearch & Selection AB / Ekonomichefsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Greensearch & Selection AB i Malmö,
Lund,
Helsingborg,
Ystad,
Hässleholm eller i
hela Sverige Bolaget utvecklar egen mjukvara för B2B som säljs via partners och återförsäljare i och utanför Sverige. Man har en världsledande teknik och befinner sig i stark expansion med en mycket god lönsamhet. Omsätter ca 400 milj
Som kundservice & supportchef kommer du leda och utveckla vår support och kundservice som består av fem teamledare och 60 rådgivare. Tillsammans servar man våra företagskunder, partners och återförsäljare avseende IT-system & plattformar.
Våra företagskunder & partners har en personlig rådgivare som både aktivt och proaktivt hjälper dem att optimera sina lösningar och system. Utöver detta behandlar man förfrågningar och leads, följer upp, katalogiserar och fördelar inom organisationen. Dokumenterar ärenden och ger input till produktutvecklingen.
Som chef för support & kundservice har du en absolut nyckelfunktion i bolaget och det yttersta ansvaret för att skapa och utveckla en positiv och effektiv kundupplevelse. Vidare har du ansvar för att alla ärenden, vilka ger ovärderlig data om våra produkter och behov hos användaren tas hand och processas rätt. Detta så att vi löpande kan optimera våra program och lösningar, det innebär en nära samverkan med R&D, ekonomiavdelning och partners.
Hur löser du det ? Det är din specialité och profession, det är här din erfarenhet, kunskap, attityd och personlighet kommer in. Vi detaljstyr inte, det är du som ska tala om för oss hur vi ska bli ännu bättre och göra det också. Vi tror att en absolut nyckelfaktor blir genom professionell personal som trivs och utvecklas.
Några exempel på övriga ansvarsområden:
Budget, KPI och rapporter
Sitter med i ledningsgruppen för företaget, är med och tar fram strategier för verksamhetsstyrning, försäljning, priskalkyler, kundservice och produktutveckling
Utveckla kundservicen genom att löpande analysera data, BI och optimera, flöden, kundupplevelse, processer, automatisera och digitalisera där man vi får ROI
Utveckla serviceprocedurer, policy och standard
Ta fram data, analysera relevant statistik och sammanställa i rapporter
Rekrytera och utbilda personal
Skapa en miljö där de medarbetarna utvecklas genom uppmuntran, utbildning och empowerment
Fördela resurser och utnyttja tillgångar rätt för att uppnå mål
Publiceringsdatum2018-01-12BakgrundEtt krav är att du måste ha en dokumenterad erfarenhet av att leda andra chefer och har varit/är kundservice, support el. försäljningschef.
Mycket stark meriterande är om du har erfarenhet från IT produkter/tjänster som SAAS (Software As A Service)
Kunna tänka strategiskt och leda operativt
Goda kommunikationsfärdigheter
Efrenhet från ledningsgrupp/företagsledning
Akademisk examen i företagsekonomi eller relaterat område
God teknisk förståelse och intresse
Vara en ledare och chef, leda genom goda exempel
Vi erbjuder dig en spännande utveckling i ett ungt och mycket dynamisk tech-bolag.
Du får arbeta med strategier och komplexa frågor i ledningsgruppen och operativt leda en stor avdelning och teamchefer. Vi växer både organiskt och genom förvärv, mycket god lönsamhet.
Miljön och atmosfären på vårt nya, fräscha kontor i centrum är mycket uppskattad och trivsam.
Låter det intressant ?
Skicka gärna in din ansökan redan idag! Har du frågor är du välkommen att höra av dig till Carl-Rafael Fredson, Greensearch & Selection AB 0703-817080
crfr@greensearch.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Fast anställning tills vidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGreensearch & Selection AB
AdressGreensearch & Selection AB
Engelbrektsgatan 2
21133 Malmö
KontorsadressEngelbrektsgatan 2, Malmö
Jobbnummer 3901185
Observera att sista ansökningsdag har passerat.