Duty Manager Frakt Check-In Göteborg

Stena Line / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stena Line i Göteborg, Borås, Trollhättan, Varberg, Lidköping eller i hela Sverige

Stena Line är mitt uppe i ett spännande förändringsarbete som sträcker sig över hela verksamheten, där vi utvecklar vårt sätt att möta både affärsbehoven och våra kunders förväntningar när det gäller digitalisering. Vårt mål är att vara ett verkligt innovativt företag med framtiden i sikte. Vi vill bli ett ännu mer kundfokuserat, digitalt och hållbart företag som är attraktivt för både kunder, anställda och partners.

Vad kommer du arbeta med?
I rollen som Duty Manager för fraktcheck in är du ansvarig operativ ledare för avdelningens arbete på Masthugget och Majnabbe. Du är också ansvarig för bilincheckningen på Masthugget. Du arbetar med två team som består av sammanlagt 10 heltidsanställda medarbetare samt en pool av deltidsanställda.

I din roll som Duty Manager samarbetar du till stor del med övriga Duty Managers inom region Danmark samt med andra operationella avdelningar såsom kaj och fartyg. Du rapporterar till Customer Service Manager.

Några ansvarsområden:

• Leda och fördela arbetet
• Vara operativ i det dagliga arbetet avseende fraktcheck in och bilincheckning
• Bemanningsplanering/Schemaläggning
• Personalärenden
• Medarbetar- och Lönesamtal
• Övriga vanligt förekommande administrativa uppgifter

Vem är du?
Vi tror att du som söker till tjänsten som Duty Manager Fraktcheck in har:

• Minst tre års arbetsledarerfarenhet - gärna med tidigare erfarenhet av att arbeta med och leda projekt
• Har ett intresse av att driva initiativ inom digitalisering
• Tycker det är roligt att arbeta med service och vara operativ i verksamheten
• Erfarenhet som resesäljare och/eller fraktbokare
• Erfarenhet inom transport/logistik och turism/service och/eller ledarskapsutbildning är meriterande
• God datorvana med kunskap i Office-paketet är ett krav
• Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. Övriga språk, inte minst danska och tyska, är meriterande
• Ett självgående driv, bekväm med att fatta snabba beslut
• Tidigare arbete med Quinyx är klart meriterande

Intresserad?
Tjänsten innebär visst skiftarbete även om merparten är förlagd till måndag-fredag idag. Du får en tillsvidareanställning på 100% med provanställning i 6 månader. Tillträde enligt överenskommelse. Du är varmt välkommen med din ansökan senast den 1 maj, 2019. Rekryteringsprocessen pågår dock löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

För frågor kring tjänsten kan du kontakta Iréne Sahlin, Customer Service Manager, 031-85 82 81, irene.sahlin@stenaline.com

För frågor kring rekryteringsprocessen kan du kontakta Åsa Westher, HR Business Partner, 031-85 87 41, asa.westher@stenaline.com

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2019-04-15

Ersättning
Lön enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stena Line

Adress
Stena Line
Emigrantvägen 20
41327 Göteborg

Kontorsadress
Emigrantvägen 20

Jobbnummer
4734771

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stena Line

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stena Line: