Driven butikschef till Specsavers

Capto HR AB / Chefsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Capto HR AB i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Håbo, Enköping eller i hela Sverige

Ditt arbete innebär:
• Att vara ansvarig för den dagliga driften av de två butikerna i Uppsala
• Att sätta upp och följa upp försäljningsmål och coacha dina medarbetare mot detsamma
• Att ha resultat- och budgetansvar, säkerställa att kampanjer och aktiviteter genomförs enligt marknadsplan samt följa upp resultaten
• Att ansvara för schemaläggning och vara delaktig i rekryteringsarbetet
• Att hålla utvecklingssamtal och lönesamtal med säljpersonalen i samråd med partners
• Att alltid vara en ambassadör för varumärket Specsavers

Är du den vi söker?
Är du handlingskraftig och brinner för försäljning och service? Drivs du av att coacha dina medarbetare så att de når sin fulla potential? Har du kanske ett intresse för mode och vill få chansen att arbeta i en miljö med attraktiva produkter och med hög klinisk standard? Då kommer du att trivas som butikschef på Specsavers två butiker i Uppsala!

Publiceringsdatum
2016-11-15

Kvalifikationer
Minst 3-5 års erfarenhet av butikschefsarbete i detaljhandeln. Har du inte erfarenhet från optikbranschen bör du ha ett intresse för mode/"färg och form" i kombination med en förståelse för det viktiga kliniska arbetet i butiken.

Som person är du driven, initiativrik och har lätt för att inspirera andra människor. Du har kommersiellt fokus som gör att du tänker och agerar affärsmässigt och fokuserar på resultaten i alla lägen. Du är mål- och resultatinriktad samt modig och står upp för dina fattade beslut. Som butikschef hos Specsavers är man en del av sitt säljteam och känner en glädje i att skapa lyckosamma kundmöten.

Vad kan Specsavers erbjuda dig?
Specsavers vision är att erbjuda prisvärd synvård till alla, på ett enkelt, tydligt och konsekvent sätt som överträffar kundens förväntningar. Specsavers vill ge kunderna ett minnesvärt kundbesök med professionell service i världsklass.

Utöver att använda högkvalitativ utrustning strävar Specsavers också efter att erbjuda både personal och kunder en fantastisk miljö att arbeta och handla i överlag. Specsavers bemöter andra som de själva skulle vilja bli bemötta, vilket innebär att du som butikschef stöttas av välutbildade och engagerade butiksmedarbetare och ett professionellt expertteam.

Specsavers är stolta över att kunna erbjuda ett gediget utbildningsprogram för alla anställda. En av de starka familjevärderingar som genomsyrar verksamheten är att Specsavers vill hjälpa dig att lyckas i din karriär. Specsavers är ett expansivt företag och det finns goda möjligheter att möta dina önskemål om karriärsutveckling.

Specsavers är en av Sveriges största optikkedjor. Genom att erbjuda bra priser, god service och hög professionell kunskap ger Specsavers sina kunder värde för pengarna. Specsavers är ett familjeägt företag som grundades 1984 på Guernsey. Företaget har över 1 600 optikbutiker med cirka 30 000 medarbetare i Storbritannien, Irland, Nederländerna, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, New Zealand och Australien. Specsavers erbjuder produkter av hög kvalitet till fördelaktiga priser. Specsavers etablerade sig i Sverige 2004 och har idag drygt 113 butiker i Sverige. Den svenska verksamheten styrs från huvudkontoret i Göteborg.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Jonsson
Charlotta Boo

Företag
CAPTO HR AB

Adress
CAPTO HR AB
S:t Persgatan 7
75320 Uppsala

Kontorsadress
S:t Persgatan 7

Jobbnummer
3160780

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Capto HR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Capto HR AB: