Driven administratör till internationellt företag i Solna!

Arena Personal Sverige AB / Administratörsjobb / Solna
2017-06-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Driven administratör till internationellt företag i Solna!" (publicerad 2017-06-21) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Om tjänsten
Bruker AXS Nordic AB är ett internationellt utvecklings- och forskningsföretag med kontor i Järva Krog, Solna. De är just nu inne i en spännande fas och söker en administratör till teamet inom order och logistik.

Vill du få möjligheten att arbeta på ett stort internationellt företag med många kontaktytor så är det här rätt uppdrag för dig!

Detta kommer vara ett uthyrningsuppdrag på heltid under sex månader med goda möjligheter för fortsatt anställning hos Bruker därefter. Önskad start på uppdraget är så snart som möjligt men absolut senast 1 augusti.

Rollen innefattar nedan arbetsuppgifter:

• Koordinera serviceuppdrag och transporter för våra servicetekniker och transportörer.
• Hantera kundärenden och ordrar via telefon och e-mail
• Registrera beställningar i systemet till leverantörer/fabriker
• Koordinera information mellan fabriker, säljare, serviceavdelningen och ekonomiavdelningen. Övervaka processen från order till fakturering och ibland hjälpa till där det behövs.
• Hantera import- och exportfrågor för öppna ordrar och dess transporter.
• Utföra all fakturering till slutkund.
• Granska och attestera interna fakturor från fabrik eller externt från transportör/leverantör.
• Stödja serviceteknikerna och ekonomiavdelningen med månatlig tidredovisning.
• Administrera lokalt lager med inventering och redovisning till ekonomiavdelningen.

Din profil
För att vara aktuell för uppdraget krävs:
• Avslutad gymnasieutbildning
• Tidigare erfarenhet från administrativ roll alternativt inom kundtjänst
• Goda datakunskaper, framförallt i Office-paketet samt erfarenhet från arbete i olika system
• Svenska och engelska, flytande i tal och skrift

För att lyckas i rollen är det starkt meriterande om du har erfarenhet från arbete med frågor kring tull och moms. Vidare är det viktigt att du är van vid att kommunicera med kunder och kollegor, både inom Sverige och utomlands. Därför är dina kunskaper i engelska särskilt viktiga. 90% av all kommunikation inom företaget och med externa kunder sker nämligen på engelska.

Som person söker vi dig som håller en hög servicenivå och har ett starkt kundfokus. Du är en noggrann och god administratör med struktur på ditt arbete. Det är även viktigt att du är kommunikativ och har erfarenhet av att ge service via telefon och mail. Självklart är du också positiv och har lätt för att samarbeta med andra.

Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.

Som konsult hos Arena Personal har du en personlig kontakt med din konsultchef som engagerar sig i din framgång och karriär. Du får också en marknadsmässig lön, friskvård, pensionsavsättning samt anslutning till vårt kollektivavtal - en trygg anställning!

Inte nog med det - som anställd hos Arena Personal har du även möjlighet att träna hos World Class till ett mycket fördelaktigt pris.

Om verksamheten
I mer än 50 år har Bruker drivits av idén att alltid erbjuda den bästa tekniska lösningen för varje analytisk uppgift. Idag arbetar över 6000 medarbetare med denna ständiga utmaning och företaget finns på över 90 platser på alla kontinenter. Bruker system täcker ett brett spektrum av applikationer inom alla områden av forskning och utveckling och används i alla industriella produktionsprocesser för att säkerställa kvalitet och processäkerhet.

Bruker fortsätter kontinuerligt att bygga ut sitt omfattande sortiment av produkter och lösningar och sin breda bas av installerade system samt har ett starkt varumärke och gott rykte hos sina kunder. Som ett av världens ledande analytiska instrumentföretag är Bruker starkt engagerat för att alltid uppfylla sina kunders behov och fortsätta att utveckla toppmoderna teknologier och innovativa lösningar för dagens analytiska frågor.

Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2017-06-20

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-30
Ange följande referens när du ansöker: 4799
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ida-Maria Bruhn ida-maria.bruhn@arenapersonal.com

Företag
Arena Personal Sverige AB

Adress
Arena Personal Sverige AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7

Jobbnummer
3567580

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: