Diversey söker finsktalande och dansktalande BackOffice-medarbet

Manpower Huvudkontor / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower Huvudkontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Lediga jobb finnes då Diversey söker en finsktalande och en dansktalande BackOffice-medarbetare till sitt kontor i Liljeholmen.

Sealed Air verkar för en värld som känns, upplevs och fungerar bättre. År 2013 skapade företaget intäkter på ungefär $7,7 miljarder dollar genom att hjälpa våra kunder att uppnå sina hållbarhetsmål med fokus på dagens största sociala och miljömässiga utmaningar.

Våra välkända och innovativa varumärken som Cryovac® livsmedels-förpackningar, Bubble Wrap® skyddande förpackningar och Diversey rengörings- och hygienlösningar, garanterar en säkrare och effektivare livsmedelskedja, skyddar värdefulla varor som skeppas över hela världen och förbättrar hälsa genom rena miljöer. Sealed Air har ca. 25.000 medarbetare som betjänar kunder i 175 länder. 85 stycken av dessa medarbetare sitter i Sverige.

Publiceringsdatum
2015-12-02

Dina arbetsuppgifter
Vi söker två personer, en finsktalande och en dansktalande BackOffice-medarbetare som kommer att arbeta i vår support i ett team om tre, i rollen som Gate Keeper gentemot Norden. Dessa roller kännetecknas av daglig kommunikation internt med bland annat kollegorna på sälj- och kundtjänstsidan. Kontoret är placerat i Liljeholmen. Tjänsterna är på heltid med start så snart som möjligt. Enstaka resor till England, Finland och Danmark kan bli aktuella.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna innefattar att:

Kontrollera attester/underlag för krediteringar och debiteringar.

Hantera masterdata: Lägga upp priser och nya kunder samt godkänna dessa.

Dagligen släppa order och manuella orderpriser.

Hantera returer, reda ut felaktiga priser (reklamationer), fylla i rapporter.

Se över processförbättringar.

Månadsvis få in debiteringar i dialog med kollegorna på kundtjänstsidan.

Årligen göra prishöjningar.

Ta fram listor och i dialog med säljarna se över listpriser.

Delta vid säljarnas möten i Finland.

Komma med lösningsförslag till säljarna och vara säljarna behjälpliga i frågor kring kunder och priser m.m.

Vem är du?
För dessa två roller har vi som krav att du hanterar det svenska språket flytande i tal och skrift samt är bekväm i det engelska språket. Du hanterar därutöver det finska eller det danska språket i tal och skrift.

Vi söker dig som har god generell systemvana och tidigare erfarenhet av att arbeta i Excel, exempelvis med att lägga formler och av att använda VLOOKUP. För att du snabbt ska komma in i arbetsuppgifterna ser vi att du har ett par års arbetslivserfarenhet från liknande uppgifter, gärna från en försäljnings- och/eller marknadsorganisation. Du kanske tidigare har arbetat med ekonomi, orderhantering, säljsupport, i en kundtjänst eller liknande.

Vi söker dig som har goda kunskaper inom IT, en fördel är att ha arbetat med databashantering, gärna i SAP. Eftergymnasiala studier som gett dig god kostnadsuppfattning och innefattat analys av data är starkt meriterande.

Vi söker två serviceinriktade personer med ett gott matematiskt sinnelag, förmågan att hålla god struktur i arbetet och som är uppmärksamma på detaljer. Viktigt för dessa roller är en god prioriteringsförmåga och drivet att arbeta mot deadlines. Viktigt är en god samarbetsförmåga och vanan av att ha många kontaktytor med daglig kommunikation, internt i organisationen såväl som externt.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi är ett litet bolag (Diversey) i det stora (Sealed Air) och har en familjär atmosfär och en trevlig arbetsgrupp med ett bra samspel mellan avdelningarna. Vi ser det som viktigt att våra medarbetare trivs på arbetet. Vi har bra och lättillgängliga personalförmåner att erbjuda.

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar vi med Manpower. Du söker tjänsten via ansökningslänken. Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar denna väg. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jessica Maurell på
tfn 08-402 74 11.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Maurell 08- 402 74 11

Företag
Manpower Huvudkontor

Adress
Manpower Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2557048

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower Huvudkontor: