Digitaliseringsstrateg

Munkedals Kommun / Datajobb / Munkedal
2024-10-02


Visa alla datajobb i Munkedal, Uddevalla, Färgelanda, Lysekil, Sotenäs eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Munkedals Kommun i Munkedal, Lysekil eller i hela Sverige

Vill du jobba i den lilla kommunen med de stora möjligheterna?

Varmt välkommen till oss i Munkedals kommun!

Kommunstyrelsens förvaltnings uppgift är att stödja, ge service och se till att lagar och regler följs inom respektive expertområde, till våra kärnverksamheter i kommunen. Kommunstyrelsens förvaltning består av avdelningarna ekonomi, administration, HR och löneenheten.

Publiceringsdatum
2024-10-02

Beskrivning
Är du en driven och engagerande person som vill vara med och bidra i vår digitala omställning? Då kan du vara den vi söker!

"Tillsammans och med digitaliseringen som kraft i vår utveckling skapar vi en framtid där digitala lösningar inspirerar till nytänkande, självständighet och delaktighet samt bidrar till goda mänskliga möten.

" Så lyder vår strategi för digital omställning och det är för att omsätta den till verklighet som vi nu behöver rekrytera en digitaliseringsstrateg.

Sedan många år bedrivs IT-arbetet i Munkedals kommun i samarbete med Lysekil och Sotenäs. Som många andra kommuner står vi inför stora behov av att anpassa och utveckla verksamheten för att möta framtidens krav. Verksamhetsutveckling med hjälp av digitalisering blir en avgörande faktor.

Dina arbetsuppgifter
Som digitaliseringsstrateg leder, samordnar och driver du kommunens digitala omställning. Det handlar om att med långsiktigt perspektiv och i nära dialog med samtliga verksamheter fånga upp, bereda och prioritera projektidéer rörande digitalisering. Du omvärldsbevakar och bidrar till att hålla kompetensnivån hög inom området. Att driva övergripande prioriterade uppdrag och projekt samt bidra till framtagandet av styrande dokument är också en del av din arbetsdag. Du leder vårt digitaliseringsråd och medverkar aktivt i ledningsarbetet på olika sätt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning eller motsvarande som anses relevant för tjänsten, gärna kompletterad med projekt- och processledning samt förändringsledning. Vi ser att du har gedigen erfarenhet av strategisk verksamhetsutveckling med stöd av digitalisering. Du är van att leda och coacha samt hantera utmaningar och möjligheter i gränslandet mellan verksamhet och IT/digitalisering. Vidare har du erfarenhet av att arbeta med förändringsledning samt förstår vad automatisering, effektivisering och innovation kan bidra med i verksamhetsutvecklingen.

Du drivs av att skapa konkret värde för verksamheten och dem vi finns till för genom att utveckla tillsammans med andra och att leda processer framåt. Du kan identifiera, analysera och bryta ner problem för att skapa en konkret behovsbild av vad som ska lösas och vilka resurser som krävs.

Du är självgående, har god samarbetsförmåga och kan snabbt sätta dig in i andras verkligheter. Det är viktigt att du förblir motiverad, uthållig och effektiv även när projekt och processer har långa ledtider. Du är initiativtagande och har förmågan att inspirera, förankra, skapa förståelse och motivation. Då vi är en mindre organisation ser du möjligheterna med att arbeta med strategiska såväl som operativa frågor.

Du har körkort B, talar och skriver svenska flytande samt har goda kunskaper i engelska. Tjänsten är säkerhetsklassad och kräver svenskt medborgarskap.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en spännande och utvecklande tjänst i en kommun som har höga ambitioner och en tydlig vision. Vi har en öppen och välkomnande arbetskultur med engagerade och kompetenta kollegor samt goda arbetsvillkor och förmåner. Vi är måna om att du ska må bra och erbjuder flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag, möjlighet till semesterväxling, distansarbete, leasingbil, förmånscykel och en fantastisk plats att arbeta på.

Anställningsvillkor
Tjänsten är placerad på administrativa avdelningen under kommunstyrelsens förvaltning och är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde och lönesättning enligt överenskommelse.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökanden med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.

Vår kommun
Munkedals kommun ligger belägen mellan Göteborg och Oslo. Pendlingsmöjligheterna är många tack vare närheten till motor- och järnväg. Kommunen har ca 10 400 invånare och inom kommunens organisation arbetar cirka 1000 medarbetare. Munkedal omges av fantastisk natur från det typiskt bohuslänska med salta bad och dramatiska berg till vacker fjällnatur med bra fiske- och vandringsmöjligheter. Vi har ett välmående näringsliv med stor potential, föreningar inom varierade områden, ett stort utbud av aktiviteter och mycket mer. Allt detta tillsammans med vår organisation och alla våra invånare utgör det grunden för vad som gör vår kommun till det den är.
Tillsammans är vi Munkedals kommun!

Varmt välkommen med din ansökan - vi ser fram emot att höra från dig!

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/65".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Munkedals kommun (org.nr 212000-1330)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Kommunstyrelsens förvaltning, Administrativa avdelningen

Kontakt
Pernilla Niklasson
0524-18172

Jobbnummer
8933446


Prenumerera på jobb från Munkedals Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Munkedals Kommun: