Digital Service Manager

Telenor Sverige AB Consumer Marketing / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB Consumer Marketing i Stockholm, Karlskrona, Göteborg eller i hela Sverige

Consumer Marketing ansvarar för att driva och utveckla vår konsumentaffär och vårt varumärke med fokus på digitala kanaler, tjänster och kunderbjudanden.

Telenor Sverige levererade år 2015 tjänster till drygt 2,5 miljoner mobilabonnenter, cirka 645 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Vår omsättning år 2015 var cirka 13 miljarder kronor (2015) och vi hade cirka 1 900 anställda. Bland våra varumärken finns Telenor, Bredbandsbolaget, Vimla och Ownit.

Alla är innovatörer. Men på olika sätt. Nu har vi lediga jobb för dig som tänker nytt inom försäljning och kundrelationer. För dig som vill arbeta i en digital värld där våra kunder alltmer kopplar upp sina prylar, låter klockan på armen ha koll hjärtslagen och styr e-shoppen från mobilen. På Telenor är du alltid en del av ett större sammanhang. Genom våra produkter och tjänster föds nya tankar och innovationer. Och bäst blir det när vi gör saker tillsammans med andra.

Digital Service Manager Broadband and TV

Vill du vara med och driva vår digitala förändringsresa?

Telenor gör en ambitiös satsning inom det digitala området med målsättningen att 80 % av våra kundinteraktioner ska vara digitala år 2020. Avdelningen Digital Channels spelar en central roll i vår digitala transformation och ansvarar för att utveckla och driva digital försäljning, kundservice och kundupplevelse för konsumentmarknaden. Vårt fokus kommande år handlar om att utveckla tjänster och innehåll som driver en kraftigt ökad försäljning och service digitalt, samtidigt som vi underlättar och förbättrar våra kunders vardag. Vi söker nu en Digital Service Manager Bredbandsbolaget för att vara med och driva vårt arbete med att utveckla attraktiva digitala kundmöten, förflytta serviceärenden till digitala kanaler och skapa engagemang i våra digitala kanaler.

Som Digital Service Manager kommer du vara med och driva Bredbandsbolagets digitala servicestrategi, målsättning och resultat. Du ansvarar för att optimera våra befintliga kunders digitala serviceupplevelse på webben och du kommer vara en nyckelaktör i förflyttningen av serviceärenden till digitala kanaler. Du kommer även aktivt delta i affärsutvecklingen av de övriga digitala tjänster Bredbandsbolaget erbjuder sina kunder. Du tar alltså en central roll i den digitala transformation som pågår.

I din roll ingår att:

kravställa och prioritera utvecklingsarbetet för Bredbandsbolaget.se och Mina Sidor arbeta med hela kedjan från idé till koncept, implementation, analys och resultatuppföljning samarbeta tätt tillsammans med dina kollegor inom Utveckling, Content och Sales på Digital Channels och tvärfunktionellt med framför allt med Kundservice, CRM, Produkt och Process för att driva utveckling och användning av våra självbetjäningskanaler säkerställa att det digitala perspektivet finns med i Bredbandsbolagets övriga projekt och initiativ inom serviceområdet optimera kundernas digitala serviceupplevelse och maximera lösningsgraden i våra digitala servicetjänster ta fram och ansvara för strategi samt taktisk plan för att öka användandet av våra digitala servicetjänster uppföljning, analys och åtgärdsplanering vid eventuella avvikelser vara en intern ambassadör för vår digitala servicestrategi ta fram tjänster och innehåll som skapar engagemang och driver lojalitet


Vi söker dig som har akademisk examen och ca 3-6 års erfarenhet från liknande affärsutvecklande eller projektledande roller med digitalt fokus samt god affärsförståelse och förmåga att omvandla strategier till taktiska planer. Att arbeta datadrivet och med användaren i fokus är för dig en självklarhet. Det är meriterande om du har erfarenhet från en komplex tjänste- eller produktorganisation inom till exempel telecom, energi, bank/finans, försäkring eller liknande. Vidare har du erfarenhet och ett brinnande intresse för digitala tjänster och ny teknik och god kommunikationsförmåga på såväl svenska som engelska.



Som person är du resultatorienterad och har en god analytisk förmåga. Du ser lösningar och är inte rädd att anta en ny utmaning. Du har mycket god samarbetsförmåga och kan inspirera och få folk med dig. Vidare är du kreativ och nytänkande och har en hög energinivå. En av dina nyckelegenskaper är din förståelse för de digitala kunderna och deras behov samt ditt stora intresse för digital utveckling och de möjligheter den ger. Självklart föredrar du själv digitala kanaler och hänger med i den digitala utvecklingen i omvärlden.



Vill du skapa framtiden med oss? Välkommen med din ansökan. Vi arbetar löpande med denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2016-12-31. Vi ser fram emot din ansökan!

Har du frågor? I denna rekrytering samarbetar vi med Harvey Nash AB. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jonas Röhne jonas.rohne@harveynash.se .

Placeringsort: Stockholm

Anställningsform: Tillsvidare

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2016-11-28

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Se kontaktuppgifter i annons

Företag
Telenor Sverige AB Consumer Marketing

Adress
Telenor Sverige AB Consumer Marketing
Telenor Sverige AB
11688 Stockholm

Kontorsadress
Katarinavägen 15

Jobbnummer
3184764

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telenor Sverige AB Consumer Marketing

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telenor Sverige AB Consumer Marketing: