Digital Marketing Specialist till Maintmaster!
Poolia Sverige AB / Marknadsföringsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Med MaintMaster är underhållsarbetet lite mer underhållande och inspirerande. Samarbete, transparens och en framåtattityd samt en hel del ödmjukhet är MaintMasters filosofi. Strävan är att ge underhållsavdelningar som fastnat hos konsulter eller förvirrande kalkylblad en möjlighet att själva sköta sin verksamhet.
Med över 35 000 användare av produkten är Maintmaster den ledande CMMS-leverantören i Sverige, och målet är att bli nummer ett i DACH -regionen under de kommande åren. Vill du vara med på en spännande resa i stort expansionsfas är detta rollen för dig som har god erfarenhet av digital marknadsföring. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2022-01-11Om tjänstenSom Digital Marketing Specialist kommer du att ansvara för kommunikation med företagets målgrupper via, framför allt, digitala kanaler. En viktig del i detta är att nå målgrupperna vid rätt tillfälle i kundresan. Det övergripande målet för dig är att hjälpa till att driva lönsam försäljning, få in nya kunder och öka kännedomen av varumärket. Eftersom du i rollen äger distributionen av företagets budskap via olika annonskonton är det av vikt att du har mycket god förståelse för hur rätt budskap når rätt person. Du kommer att jobba med annonsplattformar men tar även hjälp av byråer som du har kontakt med när det behövs.
Du jobbar även för att öka konverteringen på företagets webbplats för att skapa så många kvalificerade leads som möjligt. Du ser till att kampanjerna går att spåra och rapporterar på gemensamma KPI:er. Detta inkluderar också att vara kreativ när det gäller att skapa marknadsföringskampanjer och implementera kampanjmål samt att hålla koll på framstegen.
Du förväntas vara självständig och ha en tydlig process i ditt arbete men du blir också del av ett dynamiskt team där alla hjälps åt och har kul tillsammans. I denna mångsidiga roll kommer du att både jobba operativt med att ta fram underlag till annonser och skapa och utforma strategier för annonser och kampanjer med fokus på tillväxt.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Jobba med annonskonton, så som Google Ads, LinkedIn Campaign Manager och Facebook Ads Manager etc. Där du sätter upp och optimerar kampanjer och när det behövs tar du hjälp av en byrå
• Sätta upp mål i Google Analytics (eller annat system) och presentera resultaten
• Driva resultat för digitala investeringar i relevanta kanaler och efterkampanjanalys och rapportering
• Tillsammans med marknadsteamet skapa och tweaka content och kampanjer som hjälper oss nå uppsatta mål
• Vara med och driva A/B-testning
• Jobba med marketing automation-verktyg - och annan data - för att segmentera målgrupperna
• Planera, skapa och beställa content för kampanjer
• Jobba med SEO och kommer med förbättringar för att öka positioneringen
• Arbeta tätt tillsammans med dina kollegor för att generera högkvalitativa leads
• Vara kreativ och testa nya saker för att nå ut till målgrupper
Vem är du?
Vi söker dig som:
• Har minst tre års erfarenhet av att arbeta med digital marknadsföring inom B2B
• Har en examen inom marknadsföring, kommunikation, teknik eller affärsutveckling
• Har mycket goda kunskaper i att hantera och sätta upp annonser i Google Ads, LinkedIn Campaign Manager, Facebook Ads Manager, YouTube Ads etc.
• Är bra på att visa på resultaten i Google Studio eller på annat sätt visa på resultat
• Har erfarenhet av att leda betalda och organiska kampanjer och säkerställa det kreativa materialet men även säkerställa det mot den övergripande kampanjstrategin
• Har bra kunskaper med verktyg som HubSpot eller annat marknadsverktyg
• Kreativ och har en positiv inställning till hur man kan använda data i marknadsföringen, inklusive hur man kan använda programvara för att nå målgrupperna
• Har erfarenhet av leadsgenerering B2B
• Gillar att arbeta datadrivet och följa resultaten
• Kommunicerar på en professionell nivå i både tal och skrift på engelska
Du som person gillar utmaningar och vill jobba i ett snabbväxande bolag. Det är av vikt att du har erfarenhet nog att driva marknadsföringsarbetet framåt och kan använda dig av de verktyg som finns. Du är bra på att strukturera ditt jobb och ser till att gå i mål med projekten. Vi ser gärna att du även talar tyska, dock inte ett krav. Har du kunskaper av något av programmen inom Adobe CC är det meriterande.
Om verksamheten
Att arbeta på MaintMaster innebär att du kommer att arbeta i vänlig miljö där alla hjälper varandra för att lyckas. Vi växer snabbt och du kommer bli en del av ett företag med höga ambitioner där du har chansen att växa. Vi tror på öppenhet och transparens och samtidigt vill vi att du ska ha möjligheten att utvecklas i den riktning som passar just dig bäst.
MaintMaster erbjuder dig att avsätta tid för personlig utveckling, plus att det finns möjlighet att delta på konvent och seminarier. Gillar du att träna har vi även ett förmånligt friskvårdsbidrag och två betalda friskvårdstimmar i veckan. Utöver det har vi generösa pensionsavsättningar och en bra sjukförsäkring.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-02-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPoolia Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "62619".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Arbetsplats Poolia Linköping AB
Kontakt Agnes Källgren
agnes.kallgren@poolia.se 076-641 08 16 Jobbnummer 6238860
Observera att sista ansökningsdag har passerat.