Digital Marketing Specialist

Jula AB / Marknadsföringsjobb / Skara
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Skara, Götene, Lidköping, Falköping, Skövde eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jula AB i Skara, Falköping, Skövde, Mariestad, Trollhättan eller i hela Sverige

Som Digital Marketing Specialist ansvarar du för koordinering och analys av aktiviteter inom digital marknadsföring. Målsättningen är att hitta kommunikationsvägar och genomföra aktiviteter som leder till ökad trafik och försäljning, men också att använda digital marknadsföring för ökad kännedom och preferens för JULA som varumärke.
Det här gör man som Digital Marketing Specialist
Som Digital Marketing Specialist kommer du att arbeta med JULAs marknadsföring inom digital inriktning. I första hand kommer du att arbeta med köpta medier så som sökordsmarknadsföring, paid social samt displayannonsering. Din roll innefattar även att planera aktiviteter som stöttar JULAs marknadsplan i form av olika digitala initiativ. Du kommer att arbeta med uppföljning, mätning, analys och rapportering av digitala aktiviteter samt samarbeta med externa leverantörer inom området.
Du ingår i vårt Central Marketing team där du arbetar tätt ihop med en ytterligare Digital Marketing Specialist, Media Strategist, Social Media Specialist, Marketing Planner och du rapporterar till Central Marketing Manager.
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med framgångsrika satsningar inom digital marknadsföring. Du har en relevant akademisk utbildning inom Marknadsföring, Business Administration, Ekonomi eller liknande, samt goda kunskap inom SEM, SOME, CRO och displayannonsering. Arbetet har analytiskt fokus vilket kräver att du har en utmärkt förmåga att sammanfatta, analysera och dra slutsatser utifrån tillgänglig data, både för vidare optimering av aktiviteter och för presentation till andra delar av organisationen.
Du har god ekonomisk förståelse och avancerade kunskaper inom Excel, Google Ads och Google Analytics. Meriterande är om du även har kunskap om andra verktyg som ex. Facebook Business manager, Google Campaign manager. För att presetera på topp ser vi att du har ett genuint intresse och håller dig välinformerad och uppdaterad på trender inom digital marknadsföring.
Det här är du som person
Du är initiativrik, pådrivande, teknikintresserad, kreativ, analytisk och har ett självständigt sätt att arbeta där du kontrollerar arbetsprocessen från början till slut. Du har en god förmåga att prioritera och utföra ett korrekt arbete. Du reagerar snabbt på ändrade förhållanden och har lätt för att komma på idéer för hur man handskas med nya utmaningar. Du är en driven och välorganiserad person som alltid strävar efter att prestera resultat med god kvalitet.
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning.
Så här söker du
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag för tjänsten är den 29 september. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Central Marketing Manager, Henrik Feltendahl via: Henrik.Feltendahl@jula.se

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jula AB (org.nr 556250-6252), https://www.jula.se/

Jobbnummer
8861745

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jula AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jula AB: