Digital analytiker
Triggerfish AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
2022-02-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Digital analytiker" (publicerad 2022-07-08) ⬅️
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Triggerfish AB i Stockholm Triggerfish befinner sig på en tillväxtresa och vi har under det gångna året vuxit kraftigt. Kunder står på kö och många av dem har en önskan om att optimera sina webbplatser och få strategisk rådgivning kring hur man samlar in användarinsikter och analyserar dem. Därför söker vi nu ytterligare en digital analytiker som kan stärka upp vårt analysteam.
Det här innebär jobbet
I både nya och befintliga projekt finns ständigt behovet av att optimera sin digitala närvaro. Vikten av att kunna ta datadrivna beslut har fått våra kunder att i allt högre grad efterfråga expertkompetens som hjälper dem ta sig förbi sina konkurrenterna och nå sina målgrupper mer effektivt.
Ditt fokus kommer att vara på att ta fram, analysera och presentera data. I detalj betyder det att du är en mästare på att sätta dig in i våra kunders analysverktyg, optimera hur och var de samlar in data för att sedan sammanställa i lättförståeliga dashboards och rapporter som gör att både vi som byrå och kunderna själva kan ta action på siffrorna. Du är även bekväm med att vara en rådgivande partner till kunderna, ofta på löpande basis, där du guidar och hjälper dem med allt från SEO, konverteringsoptimering och sitemaps.
Det här är (nog) du
Vi letar efter dig som kan röra sig fritt mellan Googles verktyg, SEMRush, ScreamingFrog och Ahref med flera. Du ska älska gränslandet mellan data, marknadsföring, varumärkesbyggande och mänskligt beteende. Vi ser gärna att du är van att jobba strategiskt och att hålla workshops. Klappar ditt hjärta lite extra för integritetsfrågor och kunskap inom t.ex. cookiebot är det ett extra plus i kanten.
För att trivas som digital analytiker har du troligtvis även dessa egenskaper:
Minst 4 års arbetserfarenhet från att jobba med SEO, CRO, analys.
Har en stark teknisk förståelse.
Genuint intresse av att ta fram, analysera och presentera data så att andra förstår den.
Älskar allt som rör konvertering.
och dessa skills:
Google analytics
Google tag manager
Analys, audit och uppsättning av mål
Dashboards och mätplaner
Mätning av appar
Cookiebot
GDPR-relaterade frågor
Optimering av webbplatshastighet.
Fördelar för dig som anställd
Hos oss är alla ansvariga för att bidra till utvecklingen av bolaget. Det innebär stort ansvar både på och utanför jobbet. Work-life-balance är jätteviktigt! Och humor. Det släpps lös både ett och två garv i den här verksamheten ska du veta.
Vi har en go och omtänksam stämning. Vi gillar att jobba ihop på kontoret i Hornstull eller Norrköping och det går såklart finfint att jobba hemifrån också (speciellt nu men även senare!).
Dessutom får du:
5 000:- i friskvårdsbidrag.
30 dagars semester.
Minst en resa varje år till en spännande plats (åtminstone i pandemifria tider).
Alltid ett JA på ledighetsansökan.
Schyssta och bra ersättningsnivåer, tjänstepension med mera.
Sjukvårdsförsäkring som låter dig gå först i kön på privatklinik om du blir sjuk.
Utbildningar som breddar kunskaper och personlig utveckling.
Ofta frukost, fika och firande samt roliga aktiviteter efter arbetstid.
Gemensamma träningspass.
Det här är Triggerfish
Vi är en pigg och växande byrå på dryga 20 år och vi består av en briljant skara människor med stor känsla för eget ansvar och låg nivå prestige.
Vi har lyckats samla några av Nordens främsta webbutvecklare (tycker vi själva), kreatörer, seniora projektledare samt CRO & SEO-experter. Vi har en stark och dynamisk ledning och är kända för att ha rutiner, processer, ordning och reda och mycket engagemang i allt vi gör. Det uppskattas av både kunder och medarbetare.
Vi jobbar med stora bolag som kräver mycket, i gengäld är de också drivna och väldigt roliga att jobba tillsammans med.
Triggerfish har förmånen att idag ha en kundbas där 20% av kunderna jobbar med att göra världen bättre. Vi jobbar till exempel nära Plan International, WWF, KRAV och Naturskyddsföreningen. Vårt långsiktiga mål är satt till 51%. Vi ser gärna att du brinner för att göra världen bättre du också. Det är liksom vårt bidrag.
Sök nu, intervjuer sker löpande
Kolla in Triggerfish, jobbet och sök via Triggerfish.se
Publiceringsdatum2022-02-07Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressTriggerfish AB
Långholmsgatan 27
11733 Stockholm
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Triggerfish AB (org.nr 556653-1124),
https://www.triggerfish.se/karriar/jobs/1098013-digital-analytiker/ Långholmsgatan 27 (
visa karta)
117 33 STOCKHOLM
Jobbnummer 6316820
Observera att sista ansökningsdag har passerat.