Deltidstjänst som rådgivare till Intrum

Amendo Bemanning & Rekrytering AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
2021-01-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Deltidstjänst som rådgivare till Intrum" (publicerad 2022-03-21) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Amendo Bemanning & Rekrytering AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Kungsbacka eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2021-01-11

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill vara en del av Intrums team i Göteborg. Som rådgivare inom Intrums inkassoverksamhet är du länken mellan kunder och gäldenärer. Din uppgift är att, tillsammans med gäldenären, hitta den bästa lösningen på den uppkomna ekonomiska situationen.

Som rådgivare hos Intrum ansvarar du och dina kollegor för inkommande och utgående telefoni. Anledningen till samtalet kan variera i allt från påminnelser, fakturakopia, frågor om OCR-nummer, amorteringsplaner eller ärenden som har gått vidare till Kronofogden. Som rådgivare ansvarar du även för att administration kopplad till ärendet utförs. Samtalen är många och det är viktigt att varje samtal håller hög kvalitet och hanteras så effektivt och professionellt som möjligt. Du får en utbildning när du börjar så att du känner dig trygg i din roll som rådgivare och med de uppgifter som du ska utföra. Du har självklart också ett stort stöd av din teamledare och andra stödfunktioner i ditt dagliga arbete. För att du ska känna dig trygg i din roll som rådgivare får du kontinuerlig vidareutbildning inom inkassoprocessen och dess regelverk samt coachning i samtals- och förhandlingsteknik.

Arbetstiderna är flexibla mellan 08:00-18:00 måndag till fredag och du skall kunna arbeta minst 10 timmar/vecka. Du behöver även vara tillgänglig för upplärning i mitten av februari.

Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från arbete inom service och gillar att hjälpa människor. Du har förmågan att leda sig själv, drivs av utmaningar och gillar att leverera mot uppsatta mål. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och arbetssätt och skapa förtroende för dig själv och oss som företag. En kommunikativ förmåga där du kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska är ett krav, ytterligare språk är ett stort plus.

Eftersom vi arbetar i team ser vi att du en lagspelare som tycker om att sprida positiv energi och motiveras av att arbeta i en målinriktad verksamhet. Du gillar att hjälpa andra på ett effektivt och empatiskt sätt. Som person är du positiv och respektfull i ditt bemötande mot såväl kunder som kollegor.

Om Intrum
Intrum är det marknadsledande kredithanteringsbolaget i Europa och sitter mitt i centrala Göteborg. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Empathy, Ethics, Solutions och Dedication.

Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete där du får möjlighet att hjälpa människor till en sund ekonomi. Genom att varje dag vilja vara lite bättre än gårdagen, tar vi tar fram det bästa hos varandra. Vår bransch förändras konstant, vi är alltid på väg framåt och slutar aldrig att utvecklas. Uppskattar du att arbeta i ett team där utveckling, samarbete och kreativitet uppmuntras kommer du att trivas hos oss.

Eftersom vi vill ge dig rätt förutsättningar att göra ett bra arbete hos oss ingår en betald utbildning när du börjar så att du känner dig trygg i din roll och med de uppgifter som du ska utföra. Vi erbjuder dig även samtalscoaching för att du ska lyckas så bra som möjligt och utvecklas i din roll.

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Om Amendo
Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Martin Olofsson Carlbom, martin.olofsson-carlbom@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Deltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-01-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Amendo Bemanning & Rekrytering AB

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Amendo Bemanning & Rekrytering AB (org.nr 556616-8687), http://www.amendo.se

Arbetsplats
Amendo

Jobbnummer
5518264

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Amendo Bemanning & Rekrytering AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Amendo Bemanning & Rekrytering AB: