Dansktalande och vill arbeta med sociala medier?

Transcom AB Stockholm / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transcom AB Stockholm i Stockholm, Eskilstuna, Örebro, Karlskoga, Borås eller i hela Sverige

Sedan 2012 hanterar Transcom Viaplays kundtjänst i sociala medier. Viaplay är en av Nordens populäraste streamingtjänster och har vunnit ett flertal priser för sin digitala kundtjänst.

För ett år sedan började Nikolaj från Danmark att arbeta med oss här på Transcom i Stockholm, som kundtjänstmedarbetare för Viaplay arbetar Nikolaj som specialist inom sociala medier och driver tillsammans med sitt team Viaplay:s kundservice på sociala medier framåt.
"Jeg er af den tro, at fremtiden indenfor kundeservice ligger på sociale medier, da det er hurtigt og enkelt at komme i kontakt for kunden. Dette job været med til at udvikle mig utrolig meget som person, og hvis du selv sidder derude og har en passion for service, kommunikation og retorik, så kan jeg varmt anbefale dig at søge dette job."

Tomas Yangbyn, ansvarig för Viaplay kundservice anser att Viaplays kundengagemang kring sport, film och serier på digitala kanaler, i kombination med kundnöjdhet är vår kärnpassion. Kunderna är sociala och engagerade - och så är även Viaplay.
Vill du jobba tillsammans med Nikolaj, Viaplay och oss på Transcom för att leverera Nordens bästa kundupplevelse så är det här möjligheten för dig!

För att du ska trivas tillsammans med oss så finns det några viktiga saker du bör fråga dig själv;
• Varför vill du jobba hos tillsammans med Transcom och Viaplay? I rollen värderas motivation, engagemang, nyfikenhet och mod, men också en professionell och ansvarsfull inställning.
• Varför intresserar den här rollen dig? Är det sociala medier, kundrelationer, sport, film eller serier? eller något annat?
• Vill du utvecklas och starta din karriär hos oss? Hos oss internrekyteras 90% av alla roller och vi vill gärna att du blir en av dem som väljer att växa med Transcom
• Trivs du med att arbeta i en internationell miljö? Du hittar dansk-, finsk-, svensk- och norsktalande kollegor hos oss, och där ni inte kan mötas på annat språkligt sätt använder vi engelska i vår kommunikation.
• Kan du prata och skriva flytande danska? för oss så är skrift extra viktigt där grammatiken är ett grundläggande krav för bra kommunikation. Utöver det kommer vi coacha dig att inom sociala medier kunna uttrycka sig med rätt formulering, tajming, komposition och tonalitet utefter kundsituation.

Transcom Worldwide är en global specialist inom kundservice och kundnöjdhet. Vi levererar lösningar inom kundtjänst, försäljning och teknisk support genom vårt omfattande nätverk av 52 kontaktcenter i 21 länder. Transcom Sverige har 2 000 medarbetare som dagligen hanterar över 40 000 kundtjänstärenden via telefon eller sociala medier, chat och e-mail. Vi finns i sex städer; Borås, Eskilstuna, Karlskoga, Stockholm, Umeå och Örebro. Transcoms aktie är noterad på Nasdaq Stockholm under symbolen TWW.

Varaktighet, arbetstid
6 månaders provanställning

Publiceringsdatum
2016-11-21

Ersättning
Kollektivavtal - Unionen Call Center avtal
Friskvårdsbidrag
Gymavtal
Subventionerad lunch
Fri tillgång till kaffe och frukt
Regelbunden feedback

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-21

Företag
Transcom AB Stockholm

Adress
Transcom AB Stockholm
Box 34220
10026 Stockholm

Kontorsadress
Rålambsvägen 15

Jobbnummer
3171718

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transcom AB Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transcom AB Stockholm: