CX Specialist

Fortum Markets AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fortum Markets AB i Stockholm, Solna, Västerås, Göteborg eller i hela Sverige

Fortum Consumer Solutions divisions Customer Engagement & Service (CES)-funktion ansvarar för att tillhandahålla kundupplevelse i världsklass för våra 2,4 miljoner konsument- och företagskunder. Vår kundserviceverksamhet finns i Sverige, Norge och Finland.

Vi söker en självgående och engagerad Customer experienced Specialist till vår kundtjänstverksamhet i Solna som kommer arbeta med att förbättra kundupplevelsen. Din huvuduppgift vara att samla in och analysera kundinsikter i samtliga kanaler på kundservice och utifrån det ge input på hur vi kan förbättra vår kundupplevelse.

Vad är det för dig?

• Vi erbjuder dig en nyckelposition med mycket synlighet i organisationen. Du kan använda all din idé- och innovationskompetens för att ytterligare stärka vår prestation i genomförandet av vår divisions strategiska prioriteringar

• Vi erbjuder dig en möjlighet att utvecklas i en miljöorienterad och snabbväxande organisation tillsammans med medarbetare som förbereder oss för framtidens energiutmaningar

• Som en del av ett företag som strävar efter att vara en pionjär inom energibranschen kommer du att ingå i ett sammansatt team av engagerade kollegor. För oss är det viktigt att trivas!

• Det handlar inte bara om att jobba med spännande arbetsuppgifter och bli utmanad, det handlar om att ha kul på jobbet och att få utvecklas. Hur och i vilken riktning? Det är upp till dig

Vad du måste ha:

• Erfarenhet av Customer Experience arbetet
• Erfarenhet av kundservice
• Högre relevant utbildning är en fördel
• Utmärkt samarbets-, kommunikations- och nätverksförmåga

• Utmärkt analytisk förmåga
• Utmärkt kommunikationsförmåga i svenska och engelska

Dina viktigaste ansvarsområden är:

• Ansvarig för CX ramverk för kundservice
• Insamling och analys av kundfeedback
• Komma med förslag på förbättringar och till viss del driva projekt som syftar till att förbättra Fortums kundupplevelse
• Uppsökande kontakt med Fortums kunder för att följa upp och få djupare insikt i deras feedback
• Analysera kundserviceprocesser för att hitta rötorsak och identifiera förbättringsmöjligheter
• Ansvarig för att genomföra och driva LEAN-arbete
• Aktivt deltagande i utvecklingen av "best practice" och harmonisering av arbetssätt mellan länder och varumärken

Du kommer att ingå i Kundservice ledningsgrupp och du kommer att rapportera till chef för kundservice. Roll kräver god användning av digitala arbetsverktyg samt resor i Norden kan förekomma.

Instruktioner för applicering:

Ansök senast den 6: e Juni 2022. När du söker jobb hos Fortum Consumer Solutions behandlas du objektivt. Vi utvärderar inte kandidater baserat på ålder, kön, nationalitet och andra icke relevanta faktorer. I denna rekrytering har vi löpande urval vilket innebär att vi kallar till intervjuer löpande. Om vi hittar rätt kandidat kan annonsen tas bort före sista ansökningsdag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2022-05-06

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Fortum Markets AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Fortum Markets AB (org.nr 556549-0678)

Arbetsplats
Consumer Solutions within Fortum

Kontakt
Kristoffer Seiersten
kristoffer.seiersten@fortum.com

Jobbnummer
6618085

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fortum Markets AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fortum Markets AB: