Customer Team Manager till Atea

Adecco Sweden AB / Datajobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige

Är du en lagspelare som vill bli en del av landslaget i informationsteknologi? Tycker du att det är kul att arbeta i en driftorganisation som förespråkar fortbildning och utveckling och där du får arbeta långsiktigt med kunder? Vi på Atea Managed Services (AMS) har ett uppdrag att leverera en stabil och kostnadseffektiv tjänsteleverans, och det innebär såväl leveranser från Ateas eget datacenter, som fjärrdrift av lokala installationer i kundens datacenter. Nu söker vi dig som har den tekniska kunskapen och som vill arbeta i en ledande roll som Customer Team Manager!

Publiceringsdatum
2021-11-04

Om tjänsten
Rollen som Customer Team Manager på Atea är en bred roll där du får möjlighet att arbeta både operativt och strategiskt. Du arbetar med daglig drift av Windows, Linux, virtualiseringsplattformar, Office365, lagring och backup, och leder/coachar samtidigt ditt team i det dagliga arbetet.

I rollen arbetar du också nära och har dialog med en av våra större kunder, där du ansvarar för service och leverans tillsammans med ditt team.

Ditt team består av ca 10 tekniker som är placerade i Östersund och i Luleå. I teamet finns också en Service Delivery Manager som du arbetar nära.

Dina arbetsuppgifter består till stor del av:
• Att leda ditt team i det dagliga arbetet
• Vara delaktig i planering av arbetet
• Delta i möten med kunden
• Vara en viktig kugge och tillsammans med teamet arbeta med daglig drift

I tjänsten ingår även beredskap vissa veckor.

Hos Atea erbjuds du ett utvecklande arbete där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och dina kunder.

Detta är direktrekrytering och du erbjuds en tillsvidareanställning hos Atea med start enligt överenskommelse.

Om dig
Vi tror att du som söker tidigare har arbetat som IT-konsult eller med drift på en IT-avdelning, men att du nu lockas av att arbeta i en ledande roll där du också får jobba långsiktigt med dina kunder. Vi ser att dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Som Customer Team Manager på Atea Managed Services är du en person som alltid sätter kunden i fokus. Du är driven, lösningsorienterad och levererar på tid. Och du tycker att det är viktigt att ha roligt på jobbet tillsammans med dina kollegor!

Du är social, har en god kommunikativ förmåga och du har lätt för att samarbeta inom teamet och den omgivande organisationen.

För att lyckas i tjänsten bör du ha följande:
• Kunskaper om Windows server
• Kunskaper om MS365
• Coachande ledaregenskaper

Meriterande är om du har kunskap om drift av Linux och om du har arbetat i en roll som Team Manager tidigare.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekryteringsprocess.

Om ATEA och vårt erbjudande
Atea finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden.
Vi samlar it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi har specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi.

Hos Atea är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster.

Vi vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Läs mer om oss på www.atea.se

Kontaktuppgifter
I denna rekryteringsprocess har Atea valt att samarbeta med Adecco.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Johanna Stighall på 073-684 73 81 eller johanna.stighall@adecco.se

Har du frågor angående din ansökan, var god kontakta Adeccos kandidatsupport via info@adecco.se

Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Sista ansökningsdag 2021-12-05.

OBS Urval sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan, vi kan komma att avsluta processen innan ansökningstiden har löpt ut.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Team Manager, Customer Team Manager, Team leader, Teamledare, Atea, IT-teknik, IT-support

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adecco Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-36132".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Talent Agent
Johanna Stighall

Jobbnummer
6094462

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: