Customer Support till Winningtemp

OIO Väst AB / Kundservicejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos OIO Väst AB i Göteborg, Mölndal, Lerum, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-12-19

Om tjänsten
Winningtemp erbjuder marknaden en branschunik och revolutionerande teknik för att skapa framgångsrika arbetsplatser. Detta genom att samla in och visualisera realtidsdata som beskriver personalens upplevelse av ledarskap, meningsfullhet, kontroll och glädje i arbetet. Givetvis arbetar man i det egna verktyget för att skapa en attraktiv arbetsplats för sina medarbetare. Totalt har bolaget 80 anställda fördelat på kontor i Göteborg, Stockholm samt Oslo, där support-teamet i Göteborg nu vill rekrytera en medarbetare till rollen som Customer Support.

I din roll kommer du att hantera kunders supportärenden via Zendesk för att säkerställa hög drift och i förlängningen en grym kundupplevelse. Supporten sker främst via mejl, men även via utgående samtal eller digitala möten där du identifierar problem, lär ut funktioner i plattformen och är lyhörd i kundernas feedback.

För att lyckas i ditt arbete kommer du att ha ett nära samarbete till interna kollegor på utvecklingsavdelningen, men även Customer Success-teamet. Din röst blir väldigt viktig i den fortsatta utvecklingen av såväl processer som funktioner i plattformen.

Sammanfattningsvis arbetar du med att:

Supportera kunder via mejl i ärendesystemet Zendesk, där telefonsamtal och digitala kundmöten också förekommer.
Identifiera buggar och skapa rapporter till Winningtemps utvecklingsteam
Bidra med feedback och förbättringsförslag till bolagets produktteam
Arbeta över teamgränser för att hålla dig uppdaterad om nya funktioner och ge kvalitativa svar på dina kunders ärenden
Jobba med att effektivisera och dokumentera arbetssätt och processer inom Customer Service.

Vi söker dig som:
Minst 1 års erfarenhet av arbete med kundsupport.
Grundläggande teknisk utbildning eller arbetslivserfarenhet som anses likvärdig med kunskap du fått via en teknisk utbildning.
Utmärkta muntliga och skriftliga kommunikationsfärdigheter på både svenska och engelska.
God förmåga att prioritera.
Stark problemlösningsförmåga.
Goda färdigheter i Office 365
Det är meriterande om du tidigare arbetat i Zendesk, med en digital plattform eller i startupmiljö tidigare.

För att lyckas i rollen krävs att du är lösningsorienterad, tycker om att arbeta med kunder och både vågar och kan vara självgående. Att ge riktigt grym service är en självklarhet för dig och du tar dig tiden till att förstå kundens problem och tänker till kring vad bästa lösning är innan du lämnar ett svar.

Du får en gedigen onboarding och kommer att ha många kloka kollegor att ställa frågor till. Det finns ett flertal Slack-kanaler du blir inbjuden till i syfte att hitta snabba svar på frågor som dyker upp längs vägen i arbetet. För att trivas behöver du tycka om att vara i en miljö där det ständigt händer nya saker och man hela tiden strävar efter förbättring och nya kloka arbetssätt.

Om vårt partnerbolag:
Winningtemp har en egenutvecklad plattform som hjälper kunder med att visualisera medarbetarengagemang i nio olika kategorier. Genom sina heatmaps jämför man hur olika team, kontor och avdelningar mår, samt ger tips på hur man bättre kan behålla sina talanger.

Som Customer Support ingår du i Customer Service-teamet där du blir en del av en grupp som idag består av sju kollegor. Utöver övriga i teamet som också arbetar med support finns också specialister på onboarding, teknisk projektledning och ditt team samverkar även med Customer Success samt utvecklingsteamen.

Om anställningen:
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos oss på OIO. Anställningen inleds med dels en introduktion, dels med att du tilldelas en kollega som stöttar och finns där vi frågor.

Övrig info:
Omfattning: Heltid, kontorstider
Start: Januari 2024
Placering: Centrala Göteborg
Kontaktperson: Dino Segetalo
Lön: fast månadslön, marknadsmässig

Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
OIO Väst AB (org.nr 559351-5835), https://oio.se/

Arbetsplats
OIO - Göteborg

Jobbnummer
8338540

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från OIO Väst AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos OIO Väst AB: