Customer Support Specialist och logistik koordinator
Dfind Science & Engineering AB / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dfind Science & Engineering AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Customer Support Specialist och logistik koordinator
Vill du vara en del av ett innovativt och spännande företag som använder robotteknik för att hjälpa människor återfå ett starkt grepp eller förebygga förslitningsskador?
Är du hungrig på att bidra med din servicekänsla, tekniska förståelse och organiserade sätt för att bygga upp och utveckla vår kundserviceorganisation?
Vad roligt! Då har vi jobbet för dig!
Vi är övertygad att vi skapar vår framgång tillsammans. Hos oss jobbar talangfulla människor med olika bakgrund och nationaliteter, vi talar över tio språk. Tillsammans skapar vi en unik atmosfär som är motiverande och framgångsrik. I allt vi gör, investerar vi hjärta och själ, Vi är stolta tekniknördar och är ett oslagbart lag av superhjältar.
Vi är dedikerade till att bli världsledande inom utveckling av bärbar teknik baserad på bionisk mjuk robotteknik. Alla produkter och system är baserade på vår prisbelönta SEM-teknik. Vi är mycket stolta över att kunna bidra med innovativa lösningar för att hålla människor starka, friska och motiverade.
Tjänsten
I rollen som Customer support specialist kommer du att bygga upp och utveckla vår kundtjänstorganisation. I rollen ingår även att vara logistik koordinator, där man är ansvarig för att säkra att produkterna levereras till våra kunder samt att hantera försändelser till och från bolaget.
Övergripande ansvarsområden är att skapa, utveckla och implementera rutiner som garanterar en professionell servicenivå och reklamationshantering för våra kunder. Se till att alla aktiviteter rörande kundsupport och service är av högsta kvalitet , uppfyller gällande krav (affärsplan, interna instruktioner, policies och lagar), samt se till att SOP'ar är korrekta och uppdaterade.
Planera och prioritera serviceteknikernas reparationsarbete av reklamerade produkter eller testutrustning. Vara en viktig koppling mellan avdelningarna, ledningen och kunderna för att förbättra kundservicen och affärens produktivitet.
Ansvarig för att förbättra och implementera rutiner för effektiv transport av våra produkter till kunderna över hela världen. Hantera kundservice relaterad dokumentation, samt koordinera testutrustningens tillgänglighet och se till att de har full funktionalitet.
Arbetsuppgifter som kan ingå
• Säkerställa att kunder får bästa möjliga service och bemötande (via telefon, e-mail och samtal) på ett korrekt, trevligt och snabbt sätt
• Analysera kundreklamationer och klagomål samt åtgärda dessa på ett korrekt och effektivt sätt
• Hantera och driva inkommande ärenden
• Vara first line support i form av teknisk rådgivning
• Assistera direkt eller hänvisa kunder till rätt person för vidare support
• Säkerställa kundnöjdheten genom att bemöta kundernas behov på ett artig och effektivt sätt.
• Följa upp och lösa kunders varierande problemställningar på ett snabbt och effektivt sätt
• Utveckla program för att kunna upprätthålla efterfrågad och lämplig service
• Skapa dokumentation och rapporter för rutiner kundärenden och korrespondens till framtida referenssyfte
• Kommunicera kund-feedback till respektive team (tekniska, sälj och marknad) i syfte att utveckla processerna för att öka kundservicen
• Skapa månatliga rapporter på kundförfrågningar, svar och feedback som analysmaterial för att förbättra processerna och servicen
• Säkerställa att det finns dokumentation och spårbarhet på utförda arbeten
• Sträva för att öka kännedomen om Bioservos produkter ute hos kunder
• Förbättra och skapa effektiva rutiner för logistiken kring transporterna
• Hålla kontakt och dialog med våra speditörer
• Följa upp, dokumentera och säkerställa att våra transporter kommer ut till kund
• Ansvara för att vår testutrustning skeppas fram och tillbaka till våra kunder på effektivt sätt
Vem är du?
• Du har relevant utbildning och/eller erfarenhet från liknande arbete inom kundsupport och service av tekniska (fysiska) produkter, gärna inom medicinteknik men inget krav
• Annan erfarenhet inom medicinteknik och ISO-13485 är meriterande
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av världsomfattande skeppning av produkter
Vi söker dig som är lyhörd, prestigelös och har lätt för att kommunicera. Du är genuint service minded och tycker att samarbete och att bygga relationer är viktigt. Du är noggrann och metodisk i ditt sätt att arbeta, och har en hög kvalitetsmedvetenhet och kan driva dina projekt. Du är kreativ och lösningsorienterad.
Ort: Stockholm, Kista
Uppdragsgivare: Bioservo Technologies
Ansökan; I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med Dfind Science & Engineering. För frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Linnéa Edvardsson 072-516 89 09,
linnea.edvardsson@dfind.se Ansök senast 14 Januari.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Företagspresentation:
Bioservo Technologies (publ) är ett teknik- och utvecklingsbolag som kombinerar medicinsk vetenskap med modern robotteknik. Bolaget har en globalt framskjuten position inom soft exoskeleton-teknik, bärbara kraftstärkande produkter, för personer med behov av extra kraft för att stärka kroppens uthållighet och funktion, eller för personer med nedsatt muskelstyrka.
Efter många år av forskning och utveckling fokuserar Bioservo Technologies på en kommersialisering av bolagets produkter och patenterade teknik. De framtagna handskarna lämpar sig väl för både rehabilitering inom hälso- och sjukvården och i preventivt syfte för professionella användare inom industrin. Bolaget har bland annat tecknat strategiska samarbetsavtal med ett flertal multinationella företag inom bland annat fordons- och flygindustrin, samt företag verksamma inom bygg/anläggning/infrastruktur.
Bioservo Technologies grundades 2006 genom ett samarbete mellan forskare på Kungliga Tekniska Högskolan och läkare på Karolinska Sjukhuset i Stockholm. Bioservo Technologies är ett svenskt publikt aktiebolag med huvudkontor och verksamhet i Kista norr om Stockholm.
För mer information, vänligen besök
www.bioservo.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-12-14ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-14
Ange följande referens när du ansöker: 201185345
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinnéa Edvardsson
FöretagDfind Science & Engineering AB
AdressDfind Science & Engineering AB
Regeringsgatan 65
11156 STOCKHOLM
KontorsadressRegeringsgatan 65, 11156 STOCKHOLM
Jobbnummer 4510926
Observera att sista ansökningsdag har passerat.