Customer Success Manager till Enginio - Göteborg

NRG Sweden AB / Säljarjobb / Göteborg
2025-09-09


Visa alla säljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos NRG Sweden AB i Göteborg, Alingsås, Stenungsund, Borås, Trollhättan eller i hela Sverige

Customer Success Manager - Enginio, Göteborg
Vill du vara med på en spännande resa där mycket händer, tempot är högt men miljön utvecklande och inkluderande? Då kan Enginio vara rätt plats för dig. Vi sitter på Vasaplatsen i centrala Göteborg och söker nu en Customer Success Manager som vill kombinera kundnära marknadsföringsarbete med teknik, data och utveckling.
Om Enginio
Enginio är en modern och delvis helt unik plattform för konsumentaktivering, allt från kampanjer och lojalitet till kuponger, cashback och realtidsaktivering. Kort sagt: vi hjälper våra kunder att nå sina konsumenter direkt på smarta, engagerande sätt avsett kanal.
Vi befinner oss i ett Scale-up-läge, vilket betyder att vi utvecklas snabbt, tar nya kliv framåt och hela tiden lär oss massor längs vägen. Hos oss blir du en viktig del av ett företag där nya idéer testas, beslut fattas och saker händer - men alltid med fokus på att skapa värde för våra kunder.
Din roll hos oss
Som Customer Success Manager ansvarar du för att våra kunder lyckas med hjälp av Enginio. Du blir länken mellan kundens behov och plattformens möjligheter och får en central roll i att skapa långsiktiga och framgångsrika samarbeten.
Det innebär bland annat att du:
Säkerställa en smidig onboarding av nya kunder och ge dem bästa möjliga start med vår tjänst
Förvalta, vårda och utveckla befintliga kundrelationer för att maximera kundnöjdhet och affärsvärde
Arbeta datadrivet genom att analysera KPI:er och resultat tillsammans med kund för att identifiera insikter och förbättringsmöjligheter
Leda kundprojekt från start till mål och kvalitetssäkra alla leveranser
Bidra i säljprocesser och nykundsbearbetning där det är relevant
Vara tillgänglig för kunden - både i operativa frågor och tekniska utmaningar

Vem är du?
Vi tror att du gillar kombinationen av struktur och variation. Ena dagen analyserar du siffror, nästa dag leder du ett kundmöte eller testar en ny funktion i plattformen.
Vi ser gärna att du:
Har erfarenhet av B2C, kampanjer eller lojalitetsarbete
Har jobbat med kundnära roller, gärna Customer Success eller produktions/projektledning

Övrigt
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Placering: På vårt kontor i Göteborg
Startdatum: Tjänsten planeras att tillsättas den 1 november


Tjänsten planeras att tillsättas den 1 november, därför genomför vi intervjuer löpande och uppmanar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten (ej ansökningar) är du välkommen att kontakta Hibo Hussein på hussein@nrgagency.com.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-10-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
NRG Sweden AB (org.nr 556611-9474), http://nrgagency.com

Arbetsplats
NRG Agency

Kontakt
Hibo Hussein
hussein@nordicretailgroup.com

Jobbnummer
9499623


Prenumerera på jobb från NRG Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos NRG Sweden AB: