Customer Success Manager

Telia Company AB / Säljarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telia Company AB i Malmö, Ljungby, Växjö, Göteborg, Norrköping eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av Customer Experience & Service Management samt drivs av att arbeta nära kund? Vill du arbeta med kompetenta kollegor och tillsammans driva den digitala resan hos våra kunder, där ditt arbete gör skillnad? Vi växer i Malmö och söker en Customer Success Manager som vill vara med på kundens resa tillsammans med oss.
Med passion för IT
Hos Telia Cygate får du chansen att hela tiden utvecklas och arbeta med kollegor som är bland de bästa i Sverige på sina respektive områden. Med hjärtan som bankar lika hårt för människor som för teknik förser vi våra kunder med säker IT-infrastruktur och smarta digitaliseringsresor. Men det handlar inte bara om vad vi gör, utan minst lika mycket om hur vi gör det: Vi vill göra det enkelt och roligt att vara människa i teknikens värld. Vi kallar det för Leading With Competence.
Vad innebär rollen?
Strategisk ledarroll inom CX-organisationen som samarbetar med våra största kunder - ledande talesman och ambassadör, en representant för CX-organisationen på de högsta nivåerna hos kund för alla våra partners lösningar.
Ansvar för att säkerställa att kunder med prenumerationsavtal snabbt realiserar affärsvärdet med sin investering.
Ansvar för att framtagning av strategisk långsiktig färdplan för utvalda nyckelkunder samt att säkerställa genomförande av densamma.
Utvecklar och levererar kvartalsvisa rapporter i samarbete med kundteamet.
Ansvar för att säkerställa samarbete inom kundteamet, dvs att orkestrera planen för att stötta kundens affärsmål.
Ansvar för ledande kommunikation internt samt för kund.
Ansvar för att identifiera möjligheter att utöka lösningar inom en kund/partner cross-funktionellt och effektivt överföra dessa till säljorganisationen.
Förstår kundens affärsmål, miljö, utmaningar och operationella mognad, kan identifiera omedelbara behov och skapa aktuell långsiktig plan.
Ansvar för framtagning av och uppföljning av Health Index Score för våra största licenskunder.
Ansvar för att påskynda utvecklingen av Telia Cygates CX-arbete.

Vem är du?
Som person delar du vår passion för nya teknologier och arbetar aktivt med omvärldsbevakning inom ditt ansvarsområde. Du brinner för att hjälpa våra kunder och guida dem rätt på deras digitaliseringsresa. Som person är du en skicklig kommunikatör och är trygg i dialogen med människor på alla nivåer av en organisation. Du tycker om att vara i centrum, genomföra både kund- och internpresentationer samt har förmågan att lyssna in och har förmågan att få uppmärksamhet på det du förmedlar.
Strategisk, självgående profil som kan utveckla och implementera en GTM-strategi över alla stadier i kundens livscykel.
Skicklig ledare som kan driva processförbättringar och skapa inflytande genom att skapa konsensus och inspirera andra.
Passion för intäkter och tillväxt.
Förmåga att arbeta självständigt och samtidigt samarbeta/utnyttja hela teamet och cross-funktionella resurser för att säkerställa framgångsrik kundupplevelse vid alla tillfällen.
Förståelse för viktiga KPI:er, Health Index Score och ekonomiska nyckeltal för att skräddarsy rätt färdplan och driva nästa steg för att säkerställa "adoption" och förnyelse.
Kundorienterad med ett starkt grepp om relevanta framgångshistorier, kund KPI och best-practice.
Stark relationsbyggare med fokus på att anpassa och samarbeta med viktiga intressenter för att driva en konsekvent kundcentrisk strategi.

Dina erfarenheter:
Flera års erfarenhet av ledande kundorienterade roller.
Errfarenhet inom Service Management & Customer Experience samt prenumerations- och programvaruförsäljning.
Kommunikations- och presentationsfärdigheter med alla målgrupper även på högsta nivå.
Kandidat och/eller masterexamen är meriterande
Bred förståelse inom IT
God erfarenhet av att arbeta med leveranskvalité, processförbättringar och dess metodik baserat på ITIL
Van att orientera dig inom flera nivåer av en organisation och hantera många kontaktytor
Svenska och engelska, i tal och skrift

Home of Experts
Sedan 1978 är vi nördigast i IT-branschen och med nätverk, säkerhet och hybrid IT i vårt DNA kan vi uppmuntra våra kunder att utforska möjligheterna med digitalisering och molntjänster på ett tryggt sätt. Sedan 2006 är vi också en del av Telia Company och det ger oss en stabil grund att stå på. Vi tar med oss kompetens och glädje till alla möten, för vi vet att idéerna som bidrar till de bästa lösningarna hittar oss när vi känner oss trygga och har roligt tillsammans. Vi är engagerade och inkluderande i relation till varandra och vi tror på mångfald som en möjlighet.
Intresserad?
Sök tjänsten! Vi lovar att du kommer att börja en spännande resa hos oss samtidigt som du har mycket roligt på vägen.
Om du har några frågor gällande den här specifika tjänsten så får du gärna kontakta mig på wiveka.thott@cygate.se, alternativt på LinkedIn.
Rekryteringen sker löpande, tveka därför inte att skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot din ansökan! Bakgrundskontroll ingår i våra rekryteringsprocesser.
Välkommen till Telia Cygate - Home of Experts

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Telia Company AB (org.nr 556103-4249)
Eric Perssons Väg 21 (visa karta)
217 62  MALMÖ

Arbetsplats
Telia Cygate

Jobbnummer
7298970

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telia Company AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telia Company AB: