Customer Service Manager till klädesföretag i city

Manpower AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Just nu söker vi en stjärna inom service och kundbemötande till ett jobb som Teamledare inom kundservice hos ett klädesföretag i Stockholm. Här har du chansen att ta ditt nästa kliv i din yrkesmässiga utveckling. Dessutom får du möjlighet att arbeta på en trevlig arbetsplats tillsammans med engagerade och duktiga kollegor.

Vad kommer du att göra som Customer Service Manager?

I rollen kommer du främst att ansvara för de större kunderna och kontakten med moderbolaget, coacha ditt team samt löpande ansvara för koordination av arbetet på avdelningen och dela information med övriga organisationen. Du kommer att ingå i kundtjänsten, där det i dagsläget arbetar tre personer i teamet.

Företaget håller till i charmiga och trevliga lokaler på Östermalm. Du kommer att arbeta vardagar mellan ca 08:00 och 17:00.


I tjänsten kommer du att:

* arbeta med orderhantering, ha kundansvar och coacha de tre medarbetarna i ditt team.
* ha huvudansvaret för kontakten med moderbolaget och lagret i Europa, jobba proaktivt med beställningar och leveranser samt se till att all information från moderbolaget når rätt avdelning.
* ansvara för företagets kunddatabas samt hantering av gamla produkter och returer.



Vem är du?

Som Customer Service Manager är det viktigt att man är en social och utåtriktad person med känsla för relationer. En stor portion energi och tålamod kommer att ta dig långt, samtidigt som det är viktigt att du har fingertoppskänsla i dina kontakter med kunderna. God datorvana är ett krav. Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med de nordiska språken är meriterande men inget krav.

Vi söker dig som har:

* 3-5 års erfarenhet av kundtjänst
* förståelse för flödet "från lagret till kunden"
* 1-3 års erfarenhet av en arbetsledande roll, gärna inom kundtjänst
* arbetat med orderhantering i SAP eller annat ERP-system
* god erfarenhet av att ha arbetat i Excel
* goda kunskaper i svenska och engelska
* kunskaper inom något av de nordiska språken är starkt meriterande

Sök tjänsten i dag!

Denna tjänst är en rekrytering där du blir direkt anställd hos klädesföretaget.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Start helst den 2 dec eller snarast.

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kristina Lundqvist, 08-452 33 13, kristina.lundqvist@manpower.se.

Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan omgående.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2019-11-15

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Manpower AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1eba4298-1a60-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Manpower AB (org.nr 556348-1588)

Arbetsplats
Klädesföretag

Jobbnummer
4959531

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower AB: