Customer Service/Importansvarig
BemanningsPartner i Skåne AB / Lagerjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla lagerjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos BemanningsPartner i Skåne AB i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige BemanningsPartner AB är ett Helsingborgsföretag, som har många års erfarenhet från bemanningsbranschen. Vi erbjuder kunder i nordvästra Skåne personaluthyrning och rekrytering av tjänstemän och produktionspersonal inom industri & verkstad, tjänste- & serviceföretag, transport & logistik samt kommun & statlig förvaltning. Läs mer om oss på
www.bemanningspartner.seBemanningsPartner AB söker för en kunds räkning en Customer Service/Importansvarig.
Kunden ser gärna att du är utbildad inom spedition och transport och har ett par års erfarenhet från en import och/eller exportavdelning inom sjö.
Tjänsten är en rekrytering.
OM KUNDEN:
Företaget har sitt svenska säte i Helsingborg och är ett transportföretag som erbjuder totala transportlösningar till små och medelstora företag. Företaget arbetar med alla delar av transportkedjan och har särskild kompetens på temperaturkontrollerande transporter. Från Helsingborg styr kunden sina rederier samt speditions- och terminalverksamhet. Företaget ingår i en stor internationell koncern med nästan 15 000 anställda och finns representerade i 30-tal länder.
Publiceringsdatum2008-10-30ArbetsuppgifterDina arbetsuppgifter som Customer Service/Importansvarig kommer bl a att bestå av följande:
• Importaviseringar till kunder
• Organisera och boka transporter
• Skapa underlag för planering och dokumentation för transporten (fartyg)
• Ansvara för importförtullingar
• Ta emot bokningar från kunder
• Registrera uppdrag i internt datasystem (SAP, AS400)
Du kommer främst att arbeta med import från Island, men även Färöarna och Kanada.
UTBILDNING:
Gymnasieutbildning eller gärna högre utbildning, t ex inom spedition, transport och logistik.
KUNSKAP OCH ERFARENHET SOM KRÄVS FÖR ARBETET:
• En lämplig profil på dig som söker kan vara erfarenhet från transportbranschen och erfarenhet från arbete med förtullning.
• Kunskap och erfarenhet om Leveransvillkor, Tullrutiner, Tulldeklaration, Tullupplag, Tulldatasystem, Hemtagning, Transiteringar m m.
• Arbetet förutsätter att du har goda kunskaper i det svenska och engelska språket i tal och skrift. Om du har kunskaper i andra språk är det en stor fördel, t ex ryska.
• Goda datakunskaper, Officepaketet och gärna SAP.
PERSONLIGA EGENSKAPER:
För att passa i denna roll bör du vara mycket serviceinriktad samt ha ett gott affärssinne. Som person är du också kommunikativ, noggrann och har lätt för att samarbeta med andra. Du gillar att ha eget ansvar och utvecklas. Arbetet kan tidvis vara stressigt så du bör vara van vid hög arbetsbelastning och ha en hög stresströskel.
Du kommer att trivas bra hos kunden om du vill jobba i ett expanderande företag, i en internationell miljö där tempot är högt och möjligheterna till personlig utveckling stora.
Rekrytering kommer att ske löpande, så om du känner att detta är ett arbete för dig är du välkommen att skicka in din ansökan omgående
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Provanställning
ErsättningFast lön
Enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-11-14
Märk ansökan med: 1-350, Customer Service - Importansvarig"
Ange följande referens när du ansöker: 1-350
Ansökan kan skickas till e-postadress:
info@bemanningspartner.seKontaktPia Ekelund, Projektledare, 0735-500 211, 042-400 70 00 (Växel), 042-400 70 01 (Direkt nr),
info@bemanningspartner.seTatjana Jörnell, 0735-500 212, 042-400 70 00 (Växel), 042-400 70 02 (Direkt nr),
info@bemanningspartner.seFöretagBemanningsPartner i Skåne AB
AdressBemanningsPartner i Skåne AB
Traktörsgatan 11
25246 Helsingborg
KontorsadressFurutorpsgatan 79
Helsingborg
KontaktuppgifterTelefonnummer: 042-400 70 00
E-postadress:
info@bemanningspartner.se Jobbnummer 343005
Observera att sista ansökningsdag har passerat.