Customer Service Coordinator till Keune

A Hub AB / Kundservicejobb / Stockholm
2025-06-25


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos A Hub AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Vill du vara med på en spännande tillväxtresa tillsammans med ett globalt varumärke? Snabbt växande Keune söker nu en Customer Service Coordinator till sitt team! Om du vill få praktisk erfarenhet i en internationell miljö med stora utvecklingsmöjligheter - tveka inte att höra av dig!
Om företaget:
Keune är ett familjeägt, nederländskt hårvårdsföretag som sedan 1922 har försett frisörer över hela världen med högkvalitativa, professionella produkter. Med bas i Soest utvecklas, produceras och distribueras Keunes hårvårdsserier till över 85 länder - alltid med fokus på innovation, hållbarhet och etik. Sedan 2025 är de också verksamma i Norge och i Sverige så här har du möjligheten att vara med och bygga upp något från start.
Du är en del av ett skandinaviskt team och den här rollen är placerad på det svenska huvudkontoret i Hammarby sjöstad och här finns det också möjlighet till hybridarbete när du kommit in i rollen. På kontoret har du cirka sju kollegor inom sälj, business developing och marknad och du kommer få förtroendet att axla ansvaret för supporten. Keune ser fram emot att välkomna en ny kollega till teamet - en person som blir kundens första kontakt och som bidrar med positiv energi och engagemang i en viktig roll. Du rapporterar till Operations Manager i Norge.

Dina ansvarsområden: - Utveckla och underhålla kundrelationer - Orderhantering och leveransuppföljning - Samarbete med nyckelpersoner internt och externt - Hantera och lösa kundförfrågningar - Underhåll och problemlösning i masterdata - Avstämningar och granskning av finansiella rapporter - Administrera digitala plattformar och tjänsteutbud
Du tar dig an en ny roll i en tidig fas av Keunes etablering i Sverige vilket innebär en varierande och dynamisk vardag som kommer ställa krav på ägandeskap, flexibilitet, ansvarstagande, problemlösningsförmåga och en positiv attityd! Du kommer få förtroendet att börja med det operativa arbetet direkt.
Det är samtidigt en roll för dig som trivs med fasta rutiner och att arbeta metodiskt. Tempot kan växla, och vissa dagar kan kännas lugna och repetitiva - då är det viktigt att du har förmågan att hålla fokus, ta egna initiativ och se möjligheter till förbättring snarare än att fastna i begränsningar. Rollen kräver tålamod, struktur och att du behåller lugnet även när det blir mycket att göra. Vi söker någon som vill växa med Keune på lång sikt och som känner stolthet i att leverera kvalitet - varje dag.
Vi söker dig som har/är: - 1-3 års erfarenhet av kundnära arbete - God systemvana och systemförståelse - En praktisk och problemlösningsorienterad inställning - En lagspelare som stöttar andra och bidrar till teamets framgång - Förmåga att ge kunden premiumservice och förklara komplexa lösningar skriftligt - Dels trivs i ett högt tempo och anpassar dig snabbt till förändringar samtidigt som du dels också trivs med rutiner och struktur även i repetitiva uppgifter - Positiv attityd - inga frågor är för dumma och du tar inte saker personligt - Har förmåga att behålla lugnet och prioritera rätt även i stressiga situationer - En ansvarstagande och självgående person som sätter värde i att göra ett bra jobb och har som ambition att stanna i rollen länge och utvecklas inom den - Talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat

Meriterande: - Erfarenhet av försäljning eller fältarbete är starkt meriterande - Kunskaper i ytterligare nordiskt språk är ett plus - Erfarenhet av JDE-system (JD Edwards) är meriterande men inget krav
Om KEUNE Keune är ett familjeföretag med långsiktig vision, där vetenskap står i centrum. Bolagets resa började 1922 i Amsterdam. Idag - över 100 år senare - är KEUNE ett av de snabbast växande varumärkena inom professionell hårvård. Från huvudkontoret i Soest utvecklar, producerar och distribuerar bolaget sina produkter till över 85 länder världen över. Och man har inga planer på att sakta ner! Keune växer stadigt och öppnar nya kontor varje år. Bolaget producerar hållbart och djurvänligt och är stolta över att vara B Corp-certifierade. Men Keune handlar inte bara om produkter - det handlar också om historia och engagemang. Företaget leds idag av Eelco Keune, med fokus på att bygga ett starkt varumärke och skapa en kultur baserad på samarbete, hållbarhet och karaktär.

Övrig informationAnställningsform: Fast anställning med inledande provanställning Start: Enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstid Omfattning: Heltid, måndag-fredag, 8-17. Plats: Stockholm
Den här rekryteringsprocessen hanteras av A-hub, och mail angående tjänsten går genom A-hub. Ansök genom att klicka på "Ansök" nedan. Tänk på att vi lägger stor vikt vid din motivation och intresse för tjänsten. Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har specifika frågor om tjänsten kommer ansvarig rekryterare att svara på dem.
Rekryteringsprocessen hos A-hub ser ut som följande
Löpande urval av CV
Telefonintervju med A-hub
Digital intervju med A-hub
Intervju hos företaget
Referenstagning
Erbjudande

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
A Hub AB (org.nr 559177-9656), https://a-hub.se

Arbetsplats
A-hub

Kontakt
Ulf Appelgren
ulf@a-hub.se

Jobbnummer
9403089

Prenumerera på jobb från A Hub AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos A Hub AB: