Customer Service Coordinator med driv

SW / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Är du redo att ta ditt nästa steg karriären och samtidigt är serviceminded? Trivs du i en internationell miljö där du får möjlighet att ha mycket kontakt?
Då har vi tjänsten för dig!

SW söker för kunds räkning en driven och ansvarstagande Customer Service Coordinator. Vår kund är ett globalt läkemedelsföretag som sitter i trevliga lokaler i Solna och du välkomnas in ett mindre team som utgör Customer Service för Norden. Det här är tjänsten för dig som vill visa vad du går för i en analytisk och servicefokuserad roll som Customer Service Coordinator.

Tjänstebeskrivning
Tjänsten som Customer Service Coordinator kommer du att hanterar alltifrån inkommande telefonsamtal och mail, och i tjänsten ingår även att;

- Analysera KPier av tredjepartslogisk
- Organisera månatliga uppföljningsmöten
- Kontrollera daglig fakturering
- Registrera produktfel
- Kreditfaktura
- Masterdatakontroller och relevanta uppdateringar
- Kontrollera om alla försäljningsorder behandlas före stängning
- Se till att alla kreditnoteringar är godkända och under rätt redovisningsperiod

Rollen är bred och du kommer ha mycket kontakt med andra delar av produktionskedjan internt men även externt. Tjänsten innebär även att du bidrar med att utveckla processer för att optimera kundnöjdhet.
Du välkomnas till en ambitiös men positiv, öppen och avslappnad arbetsplats. Du är ansiktet utåt för kunderna på den nordiska marknaden där du ger utmärkt kundservice.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som minst har en examen från gymnasiet. Har du studier efter det inom ekonomi/logiskt är det en merit. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom kundservice eller ekonomi/logistik, men det är inget krav. Du är flytande i såväl svenska som engelska i tal och skrift. Du är systemvan samt lättlärd i affärssystem. Du har goda kunskaper i Officepaket och framför allt i Excel.

För att trivas hos vår kund tror vi att du är driven, har en hög ambitionsnivå och är lättlärd. Du tar tag i saker som behöver göras. Du är serviceinriktad, kundorienterad och vidare fungerar du utmärkt i såväl självständigt arbete där du har ansvar för dina processer, samtidigt du fungerar utmärkt i samarbete i grupp. Du sprider en härlig energi omkring dig och har lätt till ett skratt.

Viktig information
Ovanstående är ett föräldravikariat med anställning hos SW med start omgående till 2018-08-31. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simon Jordal, 08-407 55 66.

SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.

Läs mer på www.sw.se (http://www.sw.se/) och gilla oss på Facebook (http://www.facebook.com/StudentWorkers)!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2017-05-15

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anette Skantz anette.skantz@sw.se Telefonnummer: 08-407 55 66

Företag
SW

Adress
SW
Humlegårdsgatan 20
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
3499604

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: