Customer Order Coordinator - Uppsala
Adecco Sweden AB / Kontorsjobb / Uppsala
2016-03-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Order Coordinator - Uppsala" (publicerad 2016-04-11) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Är du självgående, service-minded och intresserad av mycket kundkontakt? Har du erfarenhet av orderhantering och kundservice? Då har vi på Adecco ett utvecklande uppdrag för just dig!
Hur ser din arbetsdag ut?
Som Customer Order Coordinator kommer du att arbeta i en grupp om fyra personer hos vår kund inom läkemedelsbranschen. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att hantera beställningar från företagets interna/externa säljbolag, distributörer och kunder runt om i världen för leverans från deras lager i Uppsala.
Du kommer att arbeta med orderregistrering, bekräftande av beställningar, leveransbevakning, fakturering samt löpande underhåll av orderrutiner. Kontakt med kunder och distributörer sker främst via telefon och e-post.
Vem trivs här?
Du som har erfarenhet av att arbeta med order- och kundservice och tidigare har arbetat i SAP eller liknande affärssystem kommer snabbt att finna dig tillrätta hos vår kund. Om du dessutom brinner för att ge god service och tycker om att arbeta med mycket kundkontrakt har du kommit helt rätt.
Du är utbildad Logistiker eller Ekonom på universitet/högskola nivå och har goda datorkunskaper. Du kommer att arbeta med mycket interna och externa kontakter. Vi ser att du talar och skriver det svenska språket obehindrat och har mycket goda kunskaper i affärsengelska.
Som person är du ansvarstagande och strukturerad. Du trivs med att arbeta självständigt och har en god simultanförmåga. Om du dessutom har en utpräglad känsla för service och är flexibel kommer denna roll passa dig utmärkt.
Vad erbjuder vi?
Uppdraget som är på heltid startar omgående och pågår i ca 6 månader med en eventuell övergång till kund.
Tjänsten är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Adecco och arbetar med stimulerande uppgifter i ett härligt team hos vår kund i Uppsala.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt med följande. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden.
Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se och ansöker därifrån.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupporten på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
Publiceringsdatum2016-03-04ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-30
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktArda Kurdoglu, Rekryteringsansvarig Supply Chain & Inköp
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Dragarbrunnsgatan 42
75320 UPPSALA
KontorsadressDragarbrunnsgatan 42
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2706049
Observera att sista ansökningsdag har passerat.