Customer Operations Manager

Visma Software AB / Chefsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Visma Software AB i Helsingborg, Ängelholm, Lund, Malmö, Kristianstad eller i hela Sverige

Visma Financial Solutions är en del av Visma koncernen som är en ledande leverantör av affärskritisk programvara för ett mer effektivt och motståndskraftigt samhälle. Genom att förenkla och automatisera arbetet för företag och organisationer i alla storlekar förbättrar vi människors vardag. Koncernen utgörs av 13 600 fantastiska kollegor i över 200 bolag. Med över 1 100 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central- och Östeuropa och Latinamerika och en nettoomsättning på 1 741 miljoner euro 2020, är vi fast beslutna att göra morgondagen bättre än idag.

Visma är en av Europas mest expansiva tech-koncerner. Med hjälp av mjukvara och andra tekniska lösningar hjälper vi dagligen ~1 miljon kunder att effektivt driva sin verksamhet framåt.

Att företag ska få betalt för de produkter och tjänster de levererat är en självklarhet och en absolut nödvändighet. Visma Financial Solutions hjälper kunder att öka sin likviditet och skapar nya lösningar för morgondagen, där faktura- och kravhanteringsprocessen är mer digital och automatiserad - men fortfarande mänsklig.

"Som ledare är du en viktig framgångsfaktor i vår pågående utvecklingsresa, där vi tillsammans med alla fantastiska medarbetare arbetar för att framtidssäkra vår leveransavdelning."
• Pernilla Persson , Business Operations Director

För ett par år sedan påbörjade vi en utvecklingsresa med fokus på våra medarbetare, våra kunder, vår teknik och vår tillväxt. Vi lämnar 2022 som vårt starkaste år någonsin, både sett till resultat, kundnöjdhet och medarbetarnöjdhet. Nu växlar vi inte ner - tvärtom. Det ger oss möjlighet och energi att fortsätta investera i oss själva!

Till vår leveransavdelning (Operations) söker vi därför nu två Customer Operations Managers, två nya chefsroller med ansvar för varsitt team av Inkassohandläggare.

I din roll som Customer Operations Manager säkerställer du att ditt team har förutsättningarna att arbeta med högsta effektivitet, att vi når våra resultatmål samt att synergier inom Operations tillvaratas och främjas. Du leder ditt team i enlighet med vår övergripande vision och mission samt arbetar aktivt för en engagerande och inspirerande arbetsmiljö. En plats där våra medarbetare trivs och utvecklas!

Ditt huvudsakliga uppdrag är att säkerställa att vi håller det vi lovar, att vi levererar i enlighet med de tjänster som våra kunder har köpt samt följer uppsatta processer och rutiner. Vidare ansvarar du för att vi kontinuerligt förbättrar våra arbetsprocesser med fokus på digitalisering, kvalitet och effektivitet samt skapar proaktivt mervärde i leveransen mot våra uppdragsgivare.

Förutom att vara en riktigt bra ledare med förmågan att driva ett operativt team, ställer denna roll extra krav på:

Förändringsledning: Du spelar en viktig roll i vår utvecklingsresa. Du ansvarar för att peka ut riktningen framåt och att denna blir begriplig för alla i ditt team. Du utreder framtida kompetensbehov och säkerställer att ditt team är med på resan så att vi kan leverera våra tjänster även till morgondagens kunder. Du ansvarar för att ständiga förbättringar blir en naturlig del av alla medarbetares vardag.

Samarbete: Du är en del av Operations ledningsgrupp och bidrar till hela Operations utveckling. Du arbetar tätt tillsammans med vårt sälj-och marknadsteam för att förstå våra kunders förväntningar och hur vi kan möta detta i leveransen. Vår Tech/Produktutvecklingsavdelning är också en viktig samarbetspartner och du balanserar ditt teams behov av teknisk utveckling med bolagets långsiktiga behov och förmedlar detta tillbaka till ditt team på ett sätt som skapar engagemang för vår fortsatta framdrift.

Är detta din nästa utmaning?
Det finns många vägar till denna roll. Du har relevant utbildning och tidigare erfarenhet som förberett dig för uppdraget att utveckla arbetsprocesser och medarbetare i en miljö som präglas av kundkontakt och administration.

Du känner dig trygg i ledarrollen, både operativt och strategiskt, med goda erfarenheter av förändringsledning i din verktygslåda. Du har en grundläggande förståelse för vår verksamhet och nyttan av våra produkter och tjänster, men behöver inte vara proffs på kravhantering. Den kompetensen finns det gott om i teamet! Vi ser gärna att du bidrar med nya perspektiv som kan utveckla vår handläggning. Meriterande med erfarenhet från andra SaaS-bolag.

Det är viktigt att du har en teknisk ådra och mycket god förståelse för samspelet mellan teknik och människa. Det blir avgörande för att fortsätta utveckla vårt sätt att arbeta och skapa mervärde i leveransen.

Ansök idag!
Skicka in din ansökan redan idag! Vi gör löpande urval och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Pernilla Persson, Business Operations Director, 0732-713 207 eller pernilla.persson2@visma.com

Vid frågor om rekryteringsprocessen vänder du dig till HR Manager, Alexandra Engström, hr.vfs.se@visma.com

Givet vår bransch görs kreditupplysning som sista steg i rekryteringen.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Visma Software AB (org.nr 556567-5906), http://www.visma.se

Arbetsplats
Visma Financial Solutions AB

Kontakt
Pernilla Persson
+46 768480009

Jobbnummer
7351284

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Visma Software AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Visma Software AB: