Customer Operations Manager

Jerrie AB / Försäljningsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jerrie AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

Mail Order Finance GmbH säljer och marknadsför varumärket Klingel på den nordiska marknaden. Företaget är ett dotterbolag till den tyska modekoncernen K-Mail Order GmbH & Co. KG, som idag har verksamhet i 12 europeiska länder. Koncernen har specialiserat sig på produkter och modeartiklar för en mogen målgrupp, i första hand kvinnor. I Norden säljs sortimentet via katalog och e-handel. Det nordiska huvudkontoret är placerat i Göteborg.

Klingel söker nu en serviceminded och lösningsfokuserad Customer Operations Manager till sin skandinaviska kundtjänst!

Positionen är baserad på Klingels nordiska huvudkontor i Gårda i centrala Göteborg. Här arbetar idag ca 25 personer inom administration, kundtjänst och marknad. Du blir en del av ett gott gäng på ett expansivt, internationellt företag med sunda värderingar och ett öppet och coachande ledarskap. Tjänsten innebär regelbundna resor till filialerna i Drammen och Lahtis samt till Klingels externa Overflowpartner i Sverige och huvudkontoret i Pforzheim, Tyskland. Rollen som Customer Operations Manager innebär inget personalansvar men du har det operativa ansvaret för kundtjänsterna i Skandinavien. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start våren 2017.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Planera inkommande volymer och bemanna internt och externt utifrån framtagna prognoser
• Kvalitetssäkra samtliga arbetsuppgifter
• Säkerställa att uppställda mål beträffande merförsäljning, samtalstider, SLA etc. upprätthålls och utvecklas
• Löpande analysera och förbättra kundbemötandet och kundupplevelsen genom att stödja utvecklings- och förbättringsarbetet i kundtjänstorganisationen
• Coacha och motivera kundtjänstmedarbetarna med fokus på merförsäljning
• Övriga administrativa uppgifter samt sammanställning av statistik
• Tillsammans med dina kollegor arbeta aktivt med att ge den bästa möjliga servicen till Klingels kunder

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom försäljning/marknadsföring och det är ett krav att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med kundservice och försäljning. Du har goda datakunskaper och är van att arbeta i affärssystem. Vi har som krav att du är flytande i svenska, har goda kunskaper i engelska och minst grundläggande kunskaper i tyska.

Som person är du ödmjuk, lösningsorienterad och ansvarstagande med hög servicekänsla och positiv inställning. Du är säljinriktad och inspirerande och trivs i en roll där du får coacha och leda andra.

Varmt välkommen med din ansökan med bifogat CV på jerrie.se, senast den 5 april. Vid frågor kontakta Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt.

Varaktighet, arbetstid
1 -

Publiceringsdatum
2017-03-14

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jerrie AB

Adress
Jerrie AB
Odinsgatan 9
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 9

Jobbnummer
3373033

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jerrie AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jerrie AB: