Customer Experience Manager Elgiganten Umeå
Elgiganten AB / Chefsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Elgiganten AB i Umeå,
Örnsköldsvik,
Skellefteå,
Piteå,
Mark eller i
hela Sverige Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 700 anställda och totalt 177 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst. Bli en del av oss och var med på vår framgång!
Älskar du att bidra till en fantastisk kundupplevelse och att leda andra? Vi söker nu en kundservicedriven Customer Experience Manager med ledarförmåga och en stor vilja att ständigt utveckla sig själv och andra.
Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor - var och en med ett hjärta för elektronik och en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. Din huvuduppgift som Customer Experience Manager är att närvara i det dagliga arbetet med fokus på att vi har ett bra bemötande där kunden blir erbjuden rätt lösningar för deras behov, korta kötider samt har en hög varuhusstandard samtidigt som du utvecklar, följer upp och coachar dina medarbetare. Du är en del av varuhusets lokala ledningsgrupp och utöver personalansvaret över ditt team ansvarar du tillsammans med resterande ledningsgruppsmedlemmar för den totala verksamheten och varuhusets resultat.
Din roll som Customer Experience Manager
För dig är medarbetarna och kunden viktigast. Samtidigt skapar du goda resultat genom att optimera och följa upp den dagliga driften för att säkerställa kundvänlighet och effektivitet. Du har ett övergripande ansvar för dina ansvarområden, medarbetare, kunder och resultatet. Som Customer Experience Manager leder du genom att utveckla och coacha dina medarbetare att ständigt erbjuda en fantastisk kundupplevelse inom samtliga områden som innefattas i rollen, så som kundnöjdhet, finansiella kontroller, teknisk support och merchandising. Du har även ansvar för att rekrytera, introducera och vidareutveckla ditt team och säkerställa den dagliga driften genom att leda och planera verksamheten. Du kommer att vara en del och arbeta verksamhetsnära tillsammans med dina medarbetare och vara en viktig förebild i varuhuset.
Vem är du?
Som Customer Experience Manager på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste. Du älskar att utvecklas, utveckla andra, upprätta och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det!
Vi ser att du
•
Har en god kommunikations- och ledarförmåga
• Kan skapa och upprätthålla en teamkultur som präglas av samarbete och arbetsglädje
• Är affärsinriktad och resultatdriven med kunden i fokus
• Är uppmärksam på detaljer och har förmåga att skapa struktur
• Är engagerad, ansvarstagande och har en vilja att göra ditt bästa
• Är proaktiv och lösningsorienterad
Rollen som Customer Experience Manager kräver minst 3 års erfarenhet av kundservice och förståelse i drift och ledning i en butikskedja. Du har erfarenhet av försäljning med goda resultat, är van att ta yrkesmässigt ansvar och är verksamhetsnära som person.
Vilka är vi?
På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med intresse både för våra kunder och varandra. Vi söker nu en kollega som vill bli en del av denna gemenskap. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.
De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas.
Utveckling hos oss
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar.
Elgiganten erbjuder:
•
Avtalsenlig lön och pension
• Generöst bonusavtal
• Förmåner inom friskvård och personalköp
• Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare
• Goda karriärmöjligheter
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidare med inledanande provanställning
Omfattning: 100%. Arbetstiderna innefattar även kvällar och helger
Tillträde: Enligt överenskommelse
Sista dag att ansöka är 2024-08-31
På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Elgiganten AB (org.nr 556471-4474),
https://www.elgiganten.se/ Kontakt Department Manager Operations
Sabina Jönsson
dm.operations.umea@giganten.se Jobbnummer 8821570
Observera att sista ansökningsdag har passerat.