Customer Care / Supportkonsult till Visma

Visma Software AB / Supportteknikerjobb / Malmö
2018-12-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Customer Care / Supportkonsult till Visma" (publicerad 2019-02-25) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Visma Software AB i Malmö, Lund, Helsingborg, Ängelholm, Kristianstad eller i hela Sverige

Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 8 000 anställda, över 800 000 kunder och en omsättning på 8 537 miljoner norska kronor under 2017 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa.

Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.

Är du en fena inom redovisning och samtidigt en person som gillar systemfrågor? Har du dessutom ett stort kundfokus och brinner för att hjälpa kunder i sin arbetsvardag? Vi söker en engagerad medarbetare till vårt supportteam i Malmö eller Stockholm!

Om oss Visma Software AB är ett bolag inom den framgångsrika Vismakoncernen. Vi är en ledande leverantör inom affärssystem till medelstora och stora företag i Sverige. Vi erbjuder affärssystemen Visma Business, Visma Control, Visma PX, Visma.net, Visma TransPA och Visma Severa. Vi är totalt cirka 140 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Munkedal. Vårt uppdrag är att genom innovation göra ekonomihantering, verksamhetsuppföljning och personaladministration både enklare och roligare. Allt för att våra kunder ska behöva lägga minimal tid på administration och mer tid på att utveckla sin core business.

Om rollen I rollen som Supportkonsult är din främsta arbetsuppgift att hantera förfrågningar som kommer in från våra kunder och partners via telefon, mail och chatt. Du kommer att arbeta med att ge kvalificerad support till våra kunder och kommer primärt att arbeta med support för vår produkt Visma Document Center Enterprise (DCE). DCE är ett elektroniskt fakturahanteringssystem som används av många av våra kunder, i kombination med våra affärssystem. Du kommer att arbeta i ett kompetent team som samarbetar tätt med våra certifierade partners, konsulter och med Vismas utvecklingsavdelning. Vårt främsta fokus är proaktiv support och kunskapsdelning. Våra kunder är vårt viktigaste fokus och vi strävar därför varje dag efter att ge support i världsklass. För oss innebär det såväl snabb respons och trevligt bemötande, som hög servicegrad i enlighet vårt kvalitetssystem. Som Supportkonsult ingår det även att:

Vara med att testa nya versioner av programvaran i samarbete med utvecklingsavdelningen.

Hålla kurser till våra slutkunder.

Ta sig an enklare konsultuppdrag rörande mer komplexa frågor som inkommer till supporten.

Vad erbjuder vi dig? Hos oss kliver du direkt in i en spännande förändringsresa som medför möjligheter att självständigt påverka processer och rutiner. Hos oss får varje medarbetare utrymme att initiera nya lösningar och vara delaktig i bolagets utveckling. Vi verkar i en snabbrörlig bransch och är ständigt på tårna för att utmana befintliga arbetssätt i syfte att ligga steget före våra konkurrenter. Här förväntar vi oss att även du vill och triggas av att driva innovation i vår affär. På Visma Software råder en vänlig och öppen kultur med högt i tak. Vårt bolag kännetecknas av en stark framåtanda, prestigelöshet och entreprenörskap. Givetvis erbjuder vi konkurrenskraftiga villkor, kollektivavtal och fina förmåner.

Vem söker vi? På Visma brinner vi för lösningar och digitalisering, vilket vi hoppas att du också gör. Lämplig bakgrund är ekonom eller liknande praktisk erfarenhet av redovisningsarbete och systemintresse. Alternativt är du systemvetare med förståelse för ekonomiska resonemang. Många supportfrågor är av teknisk karaktär, förståelse för SQL-databaser och operativsystem är därför krav för denna tjänst. Tidigare erfarenhet av driftsupport samt erfarenhet av Vismas produkter är meriterande. I denna roll värdesätter vi dina personliga egenskaper högt. För att lyckas och trivas i rollen tror vi därmed att du:

Har en stark vilja att lära dig nya områden, och självständigt söka ny information när svaren inte finns tillgängliga.

Har en god social förmåga, hög servicevilja och är duktig på att vårda kundrelationer.

Är en god problemlösare och triggas av att ta dig an även mer komplexa frågeställningar.

Är konsultativ, lyhörd och pedagogisk. Därmed har du lätt för att navigera mellan olika kunder och stakeholders vars behov och utmaningar skiljer sig åt.

Trivs i en roll där du till stor del arbetar självständigt och där du förväntas fatta egna beslut och ta kontroll över din egen tid. Samtidigt är du en vänlig och hjälpsam lagspelare som inte tvekar att omprioritera och ställa upp för dina kollegor när det behövs.

Ansökan Du söker tjänsten genom att bifoga CV alternativt en länk till din LinkedIn-profil. Personligt brev är frivilligt. I denna process tillämpar vi löpande urval och intervjuer, vänta därför inte med din ansökan. Vid frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta: Linda Sablic, Support Manager, 070 725 5242 / linda.sablic@visma.com .

Om Vismakoncernen Visma är en av Nordens snabbast växande IT-koncerner. Vårt främsta mål är att göra våra kunder mer effektiva. Genom marknadsledande mjukvara och IT-konsulttjänster digitaliserar och automatiserar vi affärsprocesser för 7600.000 företagskunder. Vi är med och driver debatten kring digitaliseringen och automatiseringen av samhället framåt. Vi är även stolt huvudpartner till Hello World, som verkar för att öka barns och ungdomars intresse för programmering och digitalt skapande. På Visma är vi stolta över alla våra duktiga och engagerade medarbetare som delar våra gemensamma värderingar - Respekt, Pålitlighet, Innovation, Kompetens och Laganda.

Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-12-14

Ersättning


Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Sablic +46 707 25 52 42

Företag
Visma Software AB

Adress
Visma Software AB
Neptuniplan 9
20311 Malmö

Kontorsadress
Neptuniplan 9

Jobbnummer
4511722

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Visma Software AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Visma Software AB: