Customer Care Specialist och Customer Care Account Specialist

Experis Sverige / Kontorsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Östersund, Krokom, Åre, Timrå, Kramfors eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Recall är marknadsledande inom informationshantering, med verksamhet i 23 länder, på fem kontinenter. Vårt unika helhetskoncept omfattar en säker hantering av fysiska och elektroniska dokument under hela dess livscykel. Våra tjänster kombineras och integreras ofta till kompletta helhetslösningar som innefattar allt från analys av tekniska och affärsmässiga behov, till planering, anpassning, implementering och produktion. Recall Sverige omsätter 220 milj. och har runt 200 medarbetare varav majoriteten är baserade i vår nya fräscha anläggning för den digitala verksamheten i Östersund. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med globala kunder och uppdrag i alla segment och branscher.

Publiceringsdatum
2013-04-26

Dina arbetsuppgifter
Vill du arbeta i ett växande internationellt företag med stor framtidstro så är detta företaget för dig. Rollen som kundtjänstmedarbetare innebär ett ansvarsfullt och omväxlande arbete med både externa och interna kunder. Du kommer tillsammans med ett team säkerställa att våra kunders behov tillvaratas på bästa sätt, både via telefon, mejl och i personliga möten. Vi uppgraderar våra stödsystem och processer för att bättre möta kundernas krav

Du arbetar med att lösa kundernas ärenden och behov tillsammans med övriga funktioner inom företaget efter fastställda servicenivåer, rutiner och processer. Ditt arbete kommer också innebära att du deltar vid implementation av kunder, utbildningar, samt en proaktiv bearbetning av de affärsmöjligheter som kommer via dessa relationer. Din vardag kommer att bestå av många externa kundkontakter samt ett tätt samarbete med framförallt marknad och sälj samt produktion. Recall arbetar aktivt med förbättringsarbete och en LEAN-orienterad kultur som du också kommer att vara en del av för att utveckla enheten och arbetsplatsen.

Andra arbetsuppgifter i denna roll är att vid behov svara i företagets växel, skriva rapporter, delta i projekt samt skapa underlag för viss fakturering och kreditering.

Som Customer Care Account Specialist kommer du i tillägg till ovan att arbeta dedikerat mot någon eller några av Recalls nyckelkunder. Ditt dagliga arbete kommer att bestå i att influera och driva våra medarbetare att leverera på våra kunders behov och krav.

Vem är du?
Vi söker dig som brinner för service, kundvård och långsiktiga relationer. Du har erfarenhet från kundtjänst eller annat arbete där kunden varit central. Du är van att arbeta via telefon och mejl samt har en mycket god förmåga att kommunicera på svenska, men även engelska, både verbalt och i skrift. Du bör tycka om att arbeta med olika funktioner, med människor på alla nivåer i en organisation och från andra kulturer. Du är van och trivs med att arbeta i en händelserik miljö där du får ta mycket eget ansvar och har mandat att driva arbetet framåt.

Som person är du positiv, social, driven och ansvarsfull. Du ska ha ett sinne för detaljer, samtidigt som du är en duktig kommunikatör. Att arbeta med människor och att få utveckla kundrelationer ska vara en viktig drivkraft för dig.

I rollen som Customer Care Account Specialist ställs det extra höga krav på självständighet och förmåga att effektivt lösa de utmaningar och behov som kunderna lyfter fram. Våra kunder, liksom våra interna funktioner, ska känna sig trygga med din person och arbetssätt vilket förutsätter att du är duktig på att skapa formella, liksom informella, funktionella nätverk både externt och internt. Extra viktigt är också att du kan agera i seniora sammanhang samt känner dig bekväm i att kommunicera och hantera problemställningar.

Ett krav inom Recall är att genomföra ett brottsregisterutdrag från polisen på alla medarbetare innan anställning.

Ansöka och kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken senast den 15 maj.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Karin Backman på telefon 063-57 66 63 eller e-post karin.backman@se.experis.com .

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-05-15
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Backman 063-57 66 63

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1535489

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: