Customer Advisor - Team Sverige/Norge

Nordax Bank AB (publ) / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nordax Bank AB (publ) i Stockholm, Malmö, Storuman eller i hela Sverige

Collections spelar en viktig roll i Nordax verksamhet, eftersom det handlar om att hantera och minimera kreditförluster. Detta innebär att arbetet på collections är av central betydelse för företagets framgång. Vill du bli en del av teamet? Sök redan nu!

Om rollen

Vid vårt kontor i Vasastan bygger vi - ca 420 kollegor - gemensamt framtidens bank - för det nya vanliga sättet att leva! Hoppas att du vill hänga på!

Till Collections Team Sverige/Norge söker vi just nu Customer Advisors som vill gå "all in" för att hjälpa våra befintliga kunder att få rätsida på sina ekonomiska utmaningar gällande befintliga lån hos oss. Att arbeta på collections innebär också många utvecklingsmöjligheter. Du kommer att få arbeta med en bred skala av kunder, vilket ger möjlighet att utveckla dina kommunikationsfärdigheter och din förmåga att lösa problem. Du kommer också att få chansen att lära dig om kredit och riskhantering, vilket är värdefullt kunskap som kan gynna din karriär långsiktigt.

Här blir du en del av ett öppet klimat med högt i tak och nära till beslut. Vårt samarbete präglas av stort hjärta för kunden och teamet och att vi delar med oss av våra kunskaper och "krokar arm" för att göra våra kunder ännu nöjdare.

Arbetet går i sin helhet ut på att ge professionell service utifrån varje unik situation genom att:

• Hantera kundärenden per telefon gällande förfallna fodringar
• Sköta en viss administration kopplat till samtalen
• Samarbeta med andra funktioner internt.

Vem vi tror att du är

För att du ska ha de bästa förutsättningarna att trivas i och prestera i rollen som Customer Advisor ser vi självklart att du är serviceminded och noggrann och precis som vi, ser du det som en självklarhet att dela med dig av dina erfarenheter och åsikter och verkar för en positiv och utvecklande arbetsmiljö.

Vidare ser vi att du:

• har jobbat med serviceyrket
• är en mycket god kommunikatör och lyssnare
• har erfarenhet av och trivs med att hantera kunder över telefon
• har förmåga att arbeta strukturerat och noggrant.

Känner du dessutom igen dig i våra värderingar: vi är helhjärtade, vi samarbetar och vi tar ledningen - då kan du mycket väl vara den vi söker!

Givetvis blir vi lite extra glada om du har erfarenhet av en roll inom kundtjänst

Med på vår resa vill vi ha dig som vill, kan och vågar bära vår matchtröja med stolthet för den utveckling vi ser framför oss. Ta chansen och var med och lägg grunden för en utvecklande resa tillsammans med oss på banken med stort och snabba fötter!

Praktisk information:

• Start: Efter överenskommelse
• Placering: Stockholm, Gävlegatan 22
• Anställningsform: Tillsvidare (vi tillämpar 6 månaders provanställning).
• Fast lön
• Arbetstider: 08:30 -17:00 (sommartid 08:30-16:00)

Vårt erbjudande:

• En platt organisation med snabba beslutsvägar
• Utvecklingsmöjligheter
• Frihet under ansvar
• Frukost varje tisdag
• Roliga aktiviteter
• Feedbackkultur, coachande ledarskap och en företagskultur där vi bryr oss om varandra!

Ta chansen och var med på vår spännande resa tillsammans med oss på banken med stort och snabba .

Vad händer nu?
Skicka in ditt CV och kontaktuppgifter direkt genom att klicka på "Ansökan".

Uppfyller du grundkraven går du automatiskt vidare till en kort testdel. För att få mer information om din profil jobbar vi med tester tidigt i processen. Vi använder oss av Alva Labs (https://help.alvalabs.io/en/collections/1831924-for-candidates) assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss identifiera de kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen.

Testerna tar ungefär 30-40 minuter att slutföra och du får en komplett återkopplingsrapport sänd till dig, vilket är jätteintressant att ta del av för egen del!

Vi vill även informera om att vi i samtliga rekryteringsprocesser gör en referenskontroll, tar UC samt begär en bakgrundskontroll.

Nordax Bank värnar om din integritet och vill hänvisning till GDPR be dig att inte inkludera några känsliga personuppgifter i din ansökan. Exempel på känsliga personuppgifter kan vara information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös övertygelse eller uppgifter om din hälsa, såsom sjukfrånvaro.

Om du har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta mig Rebecca Khan, Talent Acquisition Specialist, rebecca.khan@nordax.se

Om Nordax Bank:

Nordax Bank är en ledande nordisk specialistbank som erbjuder privatpersoner in- och utlåning utan säkerhet, bolån samt lån för 60+. Nordax har ca 300 000 privatkunder i huvudsakligen Sverige, Norge och Finland, men erbjuder även sparande i Tyskland och Nederländerna. Sedan januari 2019 äger Nordax även Svensk Hypotekspension AB.

Alltsedan Nordax grundades år 2003 har bolaget vuxit och format en organisation baserad på stort kunnande och engagemang. Genom ansvarsfull kreditgivning hjälper vi människor att göra genomtänkta val för ett liv de har råd med. Under november 2021 slutfördes även förvärvet av Bank Norwegian. Nordax har i och med förvärvet fördubblat sin storlek avseende portfölj och får ytterligare en produkt i form av kreditkort.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nordax Bank AB (publ) (org.nr 556647-7286), https://www.nordax.se/

Arbetsplats
Nordax Bank

Kontakt
Rebecca Khan
rebecca.khan@nordax.se
0761042676

Jobbnummer
8053634

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nordax Bank AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nordax Bank AB (publ):