Controller med upphandlingsansvar

Stockholms stad, Administrativa staben / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Administrativa staben i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Kulturförvaltningen arbetar på uppdrag av kulturnämnden. Verksamheten omfattar Kulturskolan, Liljevalchs konsthall, Stadsbiblioteket samt Stadsmuseet med Medeltidsmuseet och Stockholmia. Vi svarar också för stadens kulturstöd, Ungdomsfestivalen "We Are STHLM", kulturfestivalen, medborgarskapsceremonin och för en rad projekt m m. Kulturförvaltningen har ca 900 anställda.
Vi eftersträvar jämställdhet och mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Administrativa staben är en del av helheten på kulturförvaltningen och arbetar nära dess avdelningar. Vi erbjuder ett spännande, utvecklande och självständigt arbete i en intressant organisation med många olika verksamheter. Administrativa staben har ett övergripande ansvar för hela förvaltningen gällande HR-frågor, ekonomi, IT, kansli och arkiv samt intern administration.

Publiceringsdatum
2015-11-23

Arbetsuppgifter
Som controller ingår du tillsammans med dina kollegor i den administrativa stabens ekonomifunktion. Funktionen driver förvaltningens arbete med budget och prognoser, bevakar och analyserar den ekonomiska utvecklingen och resultat i förvaltningen. Som controller ger du beslutsstöd till chefer och medverkar i kontroll, uppföljning och strategisk utveckling samt deltar i utveckling av rutiner och arbetssätt.
Dina arbetsuppgifter är att:
• I samråd med avdelningarna svara för att ta fram internbudgetar och uppföljningsrapporter, följa upp avdelningarnas ekonomi och bistå chefer med kunskap och verktyg för att ta fram, analysera och kvalitetssäkra prognoser samt följa större projekt och verksamhetsinsatser, göra investeringskalkyler, ta fram underlag till taxor/avgifter och finansiering
• Svara för inregistrering och underhåll av budgetmodulen samt medverka i övrig kontroll av redovisningen, bland annat i ekonomisystemet Agresso
• Medverka i utveckling av ekonomirutiner och bidra till kompetensutveckling i ekonomi inom förvaltningen
• Medverka i beskrivning, uppföljning och bedömning av verksamheternas mål, åtaganden, indikatorer m.m. inom ramen för stadens kvalitetssystem och medverka i och utveckla förvaltningens internkontrollarbete
• Enskilda ansvarsområden såsom t ex EU-projekt, informationssäkerhetsarbete etc

Du kommer självständigt att svara för förvaltningens övergripande upphandlingsarbete. Du förväntas driva utvecklingen av gemensamma processer och arbetsmetoder i kulturförvaltningen. Arbetet innebär många interna och externa kontakter med till exempel stadsledningskontoret, juridiska avdelningen, förvaltningar och bolag inom staden samt med leverantörer.
Dina arbetsuppgifter är att:
• Ansvara för att upphandlingar sker i enlighet med lagar, policy och rutiner samt att de genomförs på ett affärsmässigt och professionellt sätt
• Självständigt ansvara för upphandlingar
• Vara stöd vid upphandlingar som genomförs vid förvaltningens avdelningar och enheter och kvalitetsgranska inköp/upphandlingar
• Inhämta och sprida kunskap om regelverket inom upphandlingsområdet
• Samordna och vara kulturförvaltningens kontaktperson för upphandlingsfrågor
• Sammankallande i förvaltningens upphandlingsnätverk

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom ekonomi och juridik på högskole- eller universitetsnivå, alternativt motsvarande kunskaper och erfarenhet förvärvat på annat sätt.

Du ska ha bred erfarenhet av ekonomiarbete, upphandlingsarbete samt projektledning, gärna från en politiskt styrd organisation.
Dina kunskaper om LOU, kommunallagen och konkurrenslagen och övriga relevanta lagar och regler bör vara mycket goda.

Arbetet ställer höga krav på självständighet och noggrannhet. Arbetsbelastningen är varierande och periodvis hög varför vi lägger stor vikt vid din förmåga att ta eget ansvar och att prioritera. Vi tror att du har ett resultatorienterat förhållningssätt, driver utveckling framåt, ser lösningar och möjligheter och har en god kommunikativ förmåga både muntligt och skriftligt.
Som person är du tydlig, analytisk, pedagogisk och samarbetsinriktad.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % Dagtid. Vid administrativa staben finns flextidsavtal. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-01-01 Tillträde snarast.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-13
Ange följande referens när du ansöker: 131/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Magnus Boström, Administrativ chef 08-50831902

Facklig kontakt
Anna Seidevall-Byström, Saco 08-50831658
Görel Norlén, Vision 08-508 30 163

Företag
Stockholms stad, Administrativa staben

Adress
Stockholms stad, Administrativa staben
Box 8100
16308 Spånga

Kontorsadress
Askebykroken 13 16308 Rinkeby

Jobbnummer
2542126

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Administrativa staben

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Administrativa staben: