Controller med intresse för verksamhetsstyrning sökes till Linkö

Bemannia Kontor / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Linköping, Åtvidaberg, Finspång, Motala, Norrköping eller i hela Sverige

Har du både intresse och erfarenhet av verksamhetsstyrning och internt budgetarbete? Har du en god helhetssyn och god förmåga att strukturera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt? Vår kund inom försvarsväsendet söker nu dig som kan sätta siffror i ett sammanhang och förstå hur de påverkar helheten.

Om uppdragsgivaren:

Vår kund fungerar som kunskapsbärare för försvaret genom att förvärva forskningsbaserad kunskap som sedan kan användas för försvarets olika behov. Myndigheten har till uppgift att stödja försvarets utformning, uppbyggnad och utnyttjande med forskningsbaserad kunskap och i samverkan med bland andra Försvarsmakten ska de utveckla kunskap för insatsorganisationen både på kort och på lång sikt, samt medverka till att tillämpa kunskapen i försvarets processer från perspektivstudier till utvärdering. Myndigheten strävar efter mångfald där medarbetarnas bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar verksamheten och de arbetar medvetet för att arbetsplatsen ska ha en god arbetsmiljö och vara jämställd.

Publiceringsdatum
2018-03-20

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara controller för avdelningen Ledningssystem och blir en nyckelperson i en spännande och växande verksamhet som ligger i teknikens framkant. Som controller har du det övergripande ansvaret för ekonomistyrning och verksamhetsplanering på avdelningen. I arbetet ingår att göra avdelningens budget och löpande följa upp och analysera avdelningens ekonomi för att regelbundet lägga prognoser för avdelningens kostnader och intäkter. Du informerar och stöttar avdelningens samtliga chefer och projektledare, samt i viss mån övriga medarbetare kring ekonomiska frågor. Du ansvarar också för framtagandet och uppföljningen av den årliga verksamhetsplanen som omfattar viktiga mål och aktiviteter för det kommande året, inklusive riskbedömningar. Du deltar aktivt i avdelningens offertarbete. Du har två avdelningsekonomer som du arbetsleder, samt samverkar aktivt med andra controllers på övriga avdelningar inom myndigheten. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp där ni gemensamt utvecklar avdelningens mål, strategier, processer och arbetssätt, samt följer upp verksamheten regelbundet. Arbetsplatsen är förlagd till Linköping men det förekommer resor inom Sverige.

Som person är du strukturerad, kvalitetsmedveten och har förmåga att ta egna initiativ. Du är van att arbeta självständigt såväl som att samarbeta med andra. Du drivs av att utveckla både dig själv och organisationen som du jobbar i, samt de processer och arbetssätt som finns i verksamheten. Du är kommunikativ och har ett intresse av att förmedla en ekonomisk förståelse ut i organisationen, samt har även intresse av att lära dig mer av avdelningens verksamhet.

Kvalifikationer
• Ekonomisk högskoleutbildning eller motsvarande
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som controller
• Flerårig erfarenhet från ekonomisk styrning och budgetarbete
• Intresse och erfarenhet av verksamhetsstyrning och internt budgetarbete
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt, med avancerade kunskaper i Excel
• Erfarenhet av Agresso
• Kunskaper i analysverktyg

Tjänstens omfattning och tillträde
Tjänsten avser ett heltids konsultuppdrag på sex månader med start omgående.

Om ansökan:

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Alexandra Lindholm på e-postadress: alexandra.lindholm@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.

Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/

Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Lindholm

Företag
Bemannia Kontor

Adress
Bemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 155 11346 Stockholm

Jobbnummer
4033102

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor: