Consumer Contact till Barilla
Poolia Office Professionals AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Office Professionals AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Presentation
En av Barillas medarbetare fortsätter sin karriär inom bolaget och därför söker vi en Consumer Contact till marknadsteamet. I rollen som Consumer Contact ansvarar du för kontakten med våra konsumenter via email, telefon och sociala medier.
Du rapporterar till Marketing Senior Manager Northern Europe och tillhör marknadsteamet på sju personer. Det är en tillsvidareanställning och rollen är placerad i Stockholm.
Urval och intervjuer kommer att starta i augusti. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter
I rollen som Consumer Contact kommer du att arbeta operativt med alla aktiviteter som ingår i processen för Consumer Contact management för alla produkter inom Barilla och Wasa.
Ytterligare arbetsuppgifter som ingår är att:
• hantera all lokal konsumentkontakt via telefon (2 timmar/dag), email och sociala medier och vid behov eskalera vidare i organisationen
• agera och följa upp att konsumentärenden hanteras med rätt kvalitet enligt Barillas riskhanteringsprocess
• uppdatera och kvalitetssäkra all information i Barillas Q/A databas även sådant som vidarebefordras av Central Global Consumer service
• samla information om Barilla av intresse för konsumenterna som lokal närvaro, organisation, marknadsaktiviteter, produktlanseringar och försäljningsställen
• vidarebefordra nya krav från konsumenterna till berörda funktioner i organisationen som tex behov att utveckla Q/A funktionen, nya ämnesområden, system och processer
• hantera all kontakt med konsumenterna i händelse av en akut situation
• hantera klagomål från konsumenter i systemen
• koordinera med det digitala teamet så att klagomål hanteras på ett säkert sätt för både individen och Barilla
• sammanställa rapporter för månadsuppföljning
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande roll som konsumentansvarig eller från kundservice och som gillar att supporta konsumenter. Det är viktigt att du är strukturerad, flexibel, välorganiserad och tycker om att administrera. Du tycker om att arbeta självständigt och har lätt för att bygga relationer internt såväl som externt. För att lyckas i rollen tror vi att det är viktigt att du har en passion för att hantera kunders behov och en hög servicenivå. Du är en god lyssnare och har goda kommunikativa kunskaper, dvs du har lätt för att skapa ett förtroende i kontakten med våra konsumenter. Du har erfarenhet av och uppskattar att arbeta i olika system och processer.
Som Consumer Contact har du dagligen kontakt med våra konsumenter i Sverige, men även många internationella kontakter med kollegor inom Barilla i Europa, varför det är viktigt att du är flytande i såväl tal som skrift i både svenska och engelska.
Företagsbeskrivning
Barillagruppen är världens största producent av pasta och pastasåser samt Europas ledande bagerikoncern. Företaget är familjeägt och drivs av familjen Barilla i fjärde generationen, med sitt säte i Parma, Italien. I Sverige känner vi främst igen varumärkena Barilla och Wasa, där den senare är världens största producent av knäckebröd.
Vår kunds hemsida
www.barilla.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-07-21ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-25
Ange följande referens när du ansöker: 47362
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPetra Fryxell
petra.fryxell@poolia.se 08-555 652 25
FöretagPoolia Office Professionals AB
AdressPoolia Office Professionals AB
Box 207
10124 Stockholm
KontorsadressBox 207
Jobbnummer 3612182
Observera att sista ansökningsdag har passerat.