Communication Manager @ Semcon
Semcon / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Semcon i Göteborg,
Stenungsund,
Trollhättan,
Jönköping,
Helsingborg eller i
hela Sverige Semcon is an international technology company that develops products based on human needs and behaviours. We strengthen our customers' competitiveness by always starting from the end user, because the person who knows most about the user's needs creates the best products and the clearest benefits to humans. Semcon collaborates mainly with companies in the automotive, industry, energy and life science sectors. With 3,000 specialised employees, Semcon has the ability to take care of the entire product development cycle, from strategy and technology development to design and product information. Semcon was founded in Sweden in 1980 and has offices in over 40 locations in nine different countries. In 2015, the Group reported annual sales of SEK 2.6 billion. Read more on semcon.com
Till Semcons huvudkontor i Göteborg söker vi en Communications Manager för affärsområdet Product Information - en roll med möjlighet till stort inflytande i en spännande utvecklingsfas av Semcons kommunikation, i en framgångsrik verksamhet med tydliga tillväxtmål.
I rollen kommer du ha möjlighet att på ett kreativt och strukturerat sätt, samt med ett långsiktigt fokus, ytterligare flytta fram positionen för varumärket Semcon och affärsområdets erbjudanden. Detta gör du genom att skapa relevant och träffsäker kommunikation ihop med affärsområdets företagsledning och i samarbete med våra verksamheter i sex olika länder, samt med koncernens centrala kommunikationsfunktion.
Grunden för hur du prioriterar ditt arbete utgörs av tydliga planer för respektive lands kommunikationsinsatser samt för affärsområdet som helhet - planer du arbetar fram i samarbete med chefer och ledare i syfte att förstärka Semcons position på respektive marknad.
Rollen
Rollen som Communications Manager är såväl strategisk som operativ, där du driver ditt arbete genom att stötta affärsområdet och verksamheterna genom att:
Sätta struktur för och bistå med framtagande av kommunikationsplaner Förverkliga kommunikationsplanerna Skapa kampanjer och material kring erbjudanden, kundexempel och projekt Delta och bidra i interna nätverk inom kommunikation Fånga upp och dela med dig av föredragna arbetssätt Säkerställa förståelse/användande/återanvändande av kommunikation Producera/publicera/uppdatera innehåll (ex intranät/webb/SoMe) Planera och genomföra konferenser och möten Bistå HR med Employer Branding-relaterad kommunikation Samarbeta med byråer för strategiskt stöd och produktion Skapa internt engagemang kring vilka vi är, var vi står och vart vi är på väg Säkerställa rätt resurser för att genomföra beslutade insatser inkl. årlig budget
Tjänsten innebär flertalet interna kontaktytor så som affärsområdets ledningsgrupp, lokala ledningsgrupper i respektive land, samt övriga chefer, ledare, och medarbetare. Du kommer även att samarbeta med koncernens centrala kommunikationsavdelning som har det övergripande ansvaret för bolagets varumärke och större kampanjer. Externa kontakter inkluderar byråer, kunder och intressegrupper inom vårt verksamhetsområde - produktinformation.
Publiceringsdatum2016-10-31KvalifikationerVi värdesätter hög kvalitet och noggrannhet i det vi tar oss an och i vår nästa Communications Manager ser vi framför oss en person som är kommunikativ, resultatorienterad, strukturerad och initiativtagande för att lyckas med detta.
Din fleråriga erfarenhet av ovanstående ansvarsområden i internationella miljöer, i kombination med relevant utbildning, gör dig bekväm i att självständigt driva ditt ansvarsområde och nå framgång i rollen. Du är van vid och tycker om att balansera strategiskt och operativt kommunikationsarbete, samt kan påvisa hur du i dina tidigare roller haft en hands on approach.
Du behärskar engelska och svenska i tal och skrift, då du kommer att skapa texter i en internationell miljö. Med vår verksamhet i åtanke, så tror vi att det hjälper dig om du har erfarenhet av att arbeta i en tjänstebaserad organisation och har stor förståelse för vad det innebär att sälja tjänster på våra olika marknader.
Företaget
Affärsområdet Product Information erbjuder och utvecklar informationslösningar, anpassade för att säkerställa kvalitativ, effektiv och relevant informationshantering. Det innebär att vi bl.a. hjälper våra kunder att tillämpa ett mer kostnadseffektivt och attraktivt sätt att hantera information kopplat till diverse produkter - för att bidra till ökad produktattraktion och användarförståelse.
Vi är en verksamhet med högt ställda mål som arbetar långsiktigt. Vi värdesätter goda relationer med såväl medarbetare som kunder högt, och arbetar ständigt med att förbättra oss i vad vi gör och hur vi gör det. Vi stöttar varandra över organisatoriska gränser, litar på varandra och ser samtidigt till att ha trevligt tillsammans! Läs mer om vem vi är och vad vi gör inom produktinformation på
www.semcon.com .
Ansök
Låter detta som en möjlighet för dig? Skicka då in din ansökan snarast då intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är 28 november. Tillsättning sker enligt överenskommelse, men vi hoppas att ha rätt person på plats vid början av 2017.
Vid frågor om tjänsten kontakta Christian Grönwall, HR Manager, på telefon +46 736 827 764.
Varaktighet, arbetstid
40 h/vecka Tillsvidare
Ersättning Individuell lön, kollektivavtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristian Grönwall +46 736827764
FöretagSemcon
AdressSemcon
Lindholmsallén 2
41780 Göteborg
KontorsadressLindholmsallén 2
Jobbnummer 3137393
Observera att sista ansökningsdag har passerat.