Collector Assistant B2C
Alektum Group / Företagsekonomjobb / Göteborg
2016-09-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Collector Assistant B2C" (publicerad 2016-12-23) ⬅️
Visa alla företagsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alektum Group i Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige TJÄNSTEN
I rollen som Collector Assistant arbetar du i ett av Alektum Groups fyra inkassoteam som hanterar konsumentfordringar. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att supporta inkassohandläggarnas dagliga arbete, med fokus på telefoni och administration. Vid behov kan det även bli aktuellt att stötta de andra inkassoteamen.
I rollen ingår bland annat följande uppgifter:
Inkommande och utgående gäldenärssamtal
Mejlkorrespondens med uppdragsgivare, gäldenärer och myndigheter
Administrativ support till inkassohandläggarna
Ärenderegistrering i vårt affärssystem NOVA
Upprättande av avbetalningsplaner
Arkivering
I din introduktion till arbetet ingår en gedigen utbildning som omfattar både juridik och ekonomi för att få rätt förutsättningar att göra ett bra arbete.
VEM SÖKER VI?
Vi söker dig som är prestigelös, serviceinriktad och strukturerad i ditt arbetssätt. Då du kommer att supporta dina handläggarkollegor är det viktigt att du är en teamspelare som motiveras av att ge service i alla led, internt som externt.
För att lyckas i rollen se vi att du som söker har ett grundläggande ekonomiskt tänk. Du får gärna vara gymnasieekonom eller ha läst kurser inom ekonomi och administration. Du har ett välutvecklat ordningssinne och har ambitionen och viljan att utvecklas i ett snabbt växande företag där vi bygger vår kultur genom laganda och en jordnära attityd.
Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av arbete inom kundtjänst eller liknande och är van att använda telefonen och datorn som dina främsta arbetsredskap. Har du arbetat i affärssystemet NOVA och har tidigare erfarenhet inom inkasso ser vi det som mycket meriterande. Då du hanterar kundkontakter via telefon lägger vi även stor vikt vid din kommunikativa förmåga.
Vi avser att rekrytera tre personer med anställningsformen vikariat under minst 6 månader. Goda chanser till förlängning finns. Tjänsterna är på heltid med placering på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg.
Start omgående eller enligt överenskommelse.
INTRESSERAD?
Välkommen med din ansökan senast den 7 oktober 2016. Urval och intervjuer sker löpande vilket gör att tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN?
Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Tuija Stolpe, Team Manager Debt Collecton B2C, telefon: 031-730 63 91.
Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Isabell Konjic, HR Partner.
Varmt välkommen med Din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Sista ansökningsdag 7 oktober
Publiceringsdatum2016-09-26ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIsabell Konjic
isabell.konjic@alektumgroup.comFöretagAlektum Group
AdressAlektum Group
Nils Ericsonsgatan 17
41103 Göteborg
KontorsadressNils Ericsonsgatan 17, Göteborg
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3067637
Observera att sista ansökningsdag har passerat.