Chefssekreterare till kommunledningen

Täby Kommun, Kanslienheten / Administratörsjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Täby Kommun, Kanslienheten i Täby

Täby är en av Sveriges mest attraktiva kommuner med närhet till både arbetsplatser, grönområden och skärgård. Täby ligger strategiskt placerat strax norr om Stockholm och det bor ca 65 000 personer här. Vi ser ljust på framtiden och bygger därför fler bostäder, välkomnar fler företag och satsar på förbättrad service med stor valfrihet. Täby - att växa med.

Kommunledningskontoret är en central stöd- och serviceorganisation som förser kommunens verksamheter med tjänster inom ekonomi, administration, IT, utredning m.m. Denna tjänst är placerad inom kansliet och arbetsplatsen är kommunalhuset i Roslags Näsby.

Publiceringsdatum
2013-08-20

Arbetsuppgifter
Kommunens ledningsgrupp består av verksamhetschefer och avdelningschefer med olika ansvarsområden och leds av kommundirektören. Som chefssekreterare kommer du att fungera som en viktig stödfunktion för i första hand kommundirektören men även kunna assistera andra chefer i ledningen.

Arbetet innebär en stor del administration av interna och externa möten av olika slag men även andra självständiga arbetsuppgifter samt att vara sekreterare i olika arbetsgrupper. Du kommer också att stödja chefer med administrativa uppgifter inom områdena personal, upphandling och ekonomi. Därmed bidrar du i högsta grad till ett effektivt arbetssätt inom hela kontoret.

Du kommer att tillhöra en grupp om fyra sekreterare som har en nära samverkan och går in för varandra vid ledigheter och arbetstoppar, varför arbetsuppgifterna kan bli mycket varierande. Du får en god inblick i en kommuns övergripande arbete och varierande ansvarsområden.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har god erfarenhet av rollen som självständig sekreterare eller assistent till en chef i ledande position. Du har en hög känsla för service och fallenhet för administration och har arbetat några år med liknande arbetsuppgifter. Du behöver vara en van Office-användare och ha lätt för att sätta dig in i enklare stödapplika-tioner av olika slag. Vi förutsätter goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Erfarenhet från den offentliga sektorn är en merit.

Arbetet ställer krav på god kommunikationsförmåga och ett professionellt förhållningssätt. Du är van att arbeta proaktivt och att hitta nya lösningar i samverkan med chefer och kollegor.
För att lyckas i rollen bör du vara flexibel, ha ett strukturerat arbetssätt och förmåga att skapa väl fungerande rutiner.

Vi erbjuder!
Du får ett spännande och utvecklande arbete i en väl fungerande organisation där vi värdesätter gott samarbete och resultat. Tjänsten är på heltid och skall tillsättas omgående.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Per omgående.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-09-02
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: A346946
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie-Louise Bååth, Rekryteringskonsult Adecco 08-598 982 61 marie-louise.baath@adecco.se

Facklig kontakt
Gill Blomberg, Vision 08-55 55 96 92

Företag
Täby Kommun, Kanslienheten

Adress
Täby Kommun, Kanslienheten
Stationsvägen 13
18380 T&äby

Jobbnummer
1629719

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Täby Kommun, Kanslienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Täby Kommun, Kanslienheten: