Chef DA Ombud
AB Svenska Spel / Försäljningsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Svenska Spel i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Norrköping,
Gotland eller i
hela Sverige Svenska Spel är Sveriges ledande spelbolag, med ett brett erbjudande inom turspel, sportspel och kasino, med välkända varumärken som Triss, Lotto och Stryktipset. Utifrån ett uppdrag från svenska staten och bolagets värdegrund, är visionen att spel ska vara till glädje för alla. Det uppnås genom att erbjuda bra och ansvarsfulla spelupplevelser. Svenska Spel är också landets största sponsor av svensk idrott, på såväl elitnivå som gräsrotsnivå. I koncernen ingår Casino Cosmopol med Sveriges fyra internationella kasinon. Bolaget har cirka 2 100 anställda med huvudkontor i Visby. För mer information, besök
www.svenskaspel.se Som Chef DA Ombud ska du på ett engagerat och affärsmässigt sätt driva försäljnings-, varumärkes- och ansvarsfrågor i butik via våra egna Distriktsansvariga (DA) säljare.
Rollen som Chef DA Ombud innebär att du ansvarar för ledning och uppföljning av Distriktsansvarigas besök, försäljningsutveckling, försäljningsaktiviteter och koncept i butik genom att leda, motivera och ge rätt förutsättningar för den enskilda medarbetaren och gruppen. Du har eget budget- och personalansvar.
Du ska driva försäljning hos våra ombud på ett framgångsrikt och ansvarsfullt sätt och medverka till att Svenska Spel ses som den bästa partnern för våra ombud.
Publiceringsdatum2016-11-16Dina arbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:
• Ha en tydlig målfokusering och styrning av bearbetningsplanen.
• Se till att gruppen arbetar affärsmässigt och kostnadseffektivt.
• Genom information, närvaro och coachning upprätthålla och utveckla en engagerad säljkår
• Närvara vid planering och genomförande av säljkonferenser.
• Uppdatera och revidera arbetsrutiner och besöksinnehåll.
• Tillsammans med övriga sektioner planera och prioritera säljaktiviteter för kommande säljcykel.
Rollen innebär en hel del resande och kvällsjobb med våra ombud på nätverksträffar och event.
Rollen ingår i ledningsgruppen för Ombud.
Utbildning och erfarenhetFör att du ska kunna göra ett bra jobb i denna roll bör du ha:
• Mycket goda kunskaper om säljbearbetning.
• Gedigen erfarenhet av en säljorganisation och vad som ger effekt på både lång och kort sikt.
• Mycket god förmåga att möta och kommunicera med andra människor
• Mycket god förmåga att leda och coacha medarbetare.
• Mycket god kännedom om butiksarbete (rutiner, ansvar, kunder, försäljning).
• Ett sport- och spelintresse samt kunskap om våra produkter och tjänster.
För att vara aktuell för rollen ska du ha:
• Akademisk examen, gärna med ekonomisk inriktning.
• Relevant vidareutbildning som tex säljchefsutbildning eller annan ledarutbildning.
• Minst 5 års erfarenhet av försäljning, gärna inom detaljhandeln.
• Minst 2 års erfarenhet av chefsbefattning med personalansvar.
• Minst 2 års erfarenhet av försäljnings- och kostnadsansvar med bevisat resultat.
• Mycket goda kunskaper inom MS Office.
• Körkort B.
Frågor kring tjänsten:
Björn Kjellsson
010-120 79 43
bjorn.kjellsson@svenskaspel.seFrågor kring rekryteringen:
Stefan Söderbäck
010-120 78 69
stefan.soderback@svenskaspel.seFacklig kontakt i denna rekrytering:
Maria Schubert
010-120 79 10
maria.schubert@svenskaspel.seVaraktighet, arbetstid
Heltid -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAB Svenska Spel
AdressAB Svenska Spel
NORRA HANSEGATAN 17
62139 Visby
KontorsadressNORRA HANSEGATAN 17
Jobbnummer 3164686
Observera att sista ansökningsdag har passerat.