Chaufför
Överkalix kommun, Kommunförrådet / Fordonsförarjobb / Överkalix
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla fordonsförarjobb i Överkalix,
Övertorneå,
Kalix,
Boden,
Haparanda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Överkalix kommun, Kommunförrådet i Överkalix Överkalix kommun söker
CHAUFFÖR
Överkalix kommun ligger i hjärtat av Norrbotten, av många kallad Sveriges vackraste kommun. Här möts berg och dalar i ett unikt floddelta. I Överkalix bor ca 3 300 invånare och området sträcker sig över en stor geografisk yta med varierad bebyggelse, landsbygd och fantastiska naturområden.
Vår uppgift är att erbjuda god service med hög kvalitet till invånarna och att verka för att Överkalix ska vara en attraktiv kommun att växa upp, utbildas, bo, arbeta och åldras i.
Publiceringsdatum2021-12-06BeskrivningÖverkalix kommun söker en praktiskt lagd och mångkunnig medarbetare till kommunens renhållning. Tjänsten finns inom tekniska förvaltningen. Avdelningen för teknikservice har 14 anställda och ansvarar för att ge invånarna god service inom verksamhetsområdena fastigheter, vatten & avlopp (VA), gator, park, samt avfallshantering.
Dina arbetsuppgifterDu kommer i första hand att verka inom renhållning och avfallshantering där arbete med transport av avfall, container samt lastning av avfallsfraktioner på återvinningscentralen är de huvudsakliga arbetsuppgifterna och sker med sopbil, containerbil samt hjullastare.
Arbetsuppgifterna kräver enklare datorvana då registrering av avfallsmängder görs via datorer. Även enklare dagligt underhåll av våra fordon och redskap inom renhållningen ingår i tjänsten. Vi tillämpar rotation inom gruppen så samarbetsförmågan är av stor vikt.
KvalifikationerGenomgången gymnasieutbildning är ett krav, gärna med inriktning tunga fordon eller annan utbildning/ erfarenhet som vi bedömer är likvärdig.
Krav på C-körkort.
YKB krävs för tjänsten och det är meriterande om du redan har det.
Datorvana.
Tjänsten förutsätter ett stort mått av självständigt arbete.
Vem är du?
Tjänsten kräver att du kan ta stort eget ansvar. Samtidigt är vår organisation ganska liten och god förmåga till samarbete är en förutsättning. Som person är du positiv och kvalitetsmedveten, har förmåga till helhetssyn och tycker det är självklart med goda relationer.
Du är inte främmande för att hjälpa till inom andra yrkesområden. Du tycker också att teknik och utveckling med hjälp av ny teknik är spännande och du är beredd att utveckla ditt kunnande vidare.
Varaktighet/ Arbetstid
Anställningen som chaufför är en tillsvidareanställning. Tillträdesdag enl överenskommelse. Sysselsättningsgrad 100 %. Provanställning kan komma att tillämpas.
ErsättningMånadslön.
Övrig informationTjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan anställd personal eller person med företrädesrätt till återanställning. Intervjuer kan ske även före sista ansökningsdag.
Så ansöker duSista ansökningsdag 2022-01-07
Skicka din ansökan, tydligt märkt "Chaufför", via e-post till:
kommun@overkalix.seeller till: Överkalix kommun, Personalkontoret, 956 81 Överkalix. Märk ansökan "Chaufför".
KontaktHarri Kylmänen, gatuchef, tel 0926-740 41, e-post:
harri.kylmanen@overkalix.se Rune Ekholm, teknisk chef, tel 0926-740 31, e-post:
rune.ekholm@overkalix.se Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tel 0926-740 00
Annonssäljare, rekryteringsföretag med flera undanbedes att kontakta oss i denna rekrytering. Vi har klart vilka rekryteringskanaler som vi vill använda oss av. Vänligen respektera detta.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-07
AdressÖverkalix kommun, Kommunförrådet
Industrivägen 1
95681 Överkalix
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Chaufför".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Överkalix kommun (org.nr 212000-2684)
Industrivägen 1 (
visa karta)
956 81 ÖVERKALIX
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Ansökan E-post:
kommun@overkalix.se Arbetsplats Överkalix kommun, Kommunförrådet
Kontakt Gatuchef
Harri Kylmänen
0926-740 41 Jobbnummer 6155465
Observera att sista ansökningsdag har passerat.