Channel Support Coordinator

Scandic Head Office Sverige / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scandic Head Office Sverige i Stockholm, Sundbyberg, Gävle, Linköping, Sundsvall eller i hela Sverige

Vill du vara en del av Nordens marknadsledande hotellkedja med nästan 230 hotell och 14 000 medarbetare? Hos oss får du möjlighet att utvecklas genom inspirerande karriärvägar, både i Sverige och utomlands och vi ser gärna att du har vilja och potential att ta ytterligare steg inom vår organisation.   PåScandicsträvar vi efter jämställdhet och mångfald inom alla områden och vivill att alla ska ha känslan att de är bland vänner. Det gäller våra gäster och medarbetare, både i hur vi beter oss och hur vi ser ut. Vi lever i en marknad med konkurrens, och vi vill vara bättre än våra konkurrenter på många sätt. För att lyckas med detta, och att vara marknadsdrivande, måste vi vara lyhörda till både kunder och medarbetare. Vi måste se till att kunderna hittar rätt pris i rätt kanaler, och avdelningen Channel Support säkerställer det här. Vill du vara en del av detta? Då väntar Scandic på Dig!!   För att säkerställa det dagliga arbetet och nya projekt söker vi nu en Channel Support Coordinator. Channel Support består idag av sex anställda och hanterar primärt problemlösning och felsökning i vår distributionsplattform. Vi är också ansvariga för systemkonfigurering och kvalitetssäkring av priser samt avtal i externa kanaler. Gruppen ingår i avdelningen Pricing som är organiserad under Group Revenue Management & Distribution och hanterar samtliga hotell i Scandic portföljen. Du kommer rapportera till Manager för Channel Support. Dina arbetsuppgifter * Felsökning och problemlösning i de system som utgör distributionsplattformen * Konfigurering och laddning av innehåll, avtal och priser * Bistå sälj med avtalsförfrågningar (RFP) i externa system.   * Assistera flera funktioner inom Scandic, såsom hotell, säljare, revenue management och marknad. Din profil Vi söker dig som är en energisk, handlingskraftig och sympatisk person som gillar att arbeta i team och har en god prioriteringsförmåga.Du gillar att jobba i systemorienterade miljöer, van att hantera stressiga situationer samt ett sinne för detaljer. Du är analytiskt lagd, strukturerad och är bra på att arbeta med siffror.  Det krävs goda kunskaper inom engelska i såväl tal som skrift. Det är krav på eftergymnasial utbildning och meriterande med systemvana.    Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning snarast. Urvalsarbetet kommer att ske löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.   Kontakt Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Peter Berg, Manager Channel Support på telefon 08-518 16 330   alt.   peter.berg@scandichotels.com . Sista ansökningsdag är 7 Dec, 2015.

Varaktighet, arbetstid
tillsvidare 04.01.2016

Publiceringsdatum
2015-11-18

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Berg +46 851816330

Företag
Scandic Head Office Sverige

Adress
Scandic Head Office Sverige
Box 6197
10233 Stockholm

Kontorsadress
Hälsingegatan 40

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2534654

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scandic Head Office Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scandic Head Office Sverige: