CFO/Controller
Bahusia Personalförmedling AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bahusia Personalförmedling AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Om Bahusia
Bahusia är den externa personalavdelningen för små och medelstora företag.
Vi skapar kostnadseffektiva lösningar genom ständiga förbättringar av våra interna processer.
Publiceringsdatum2012-07-11Om tjänstenVi söker för kunds räkning en affärsmässig och professionell CFO/Controller till ett välkänt företag inom logistikbranschen.
De eftersöker en person som vill ha koll på hela kedjan, från ax till limpa. Du har mångårig erfarenhet av ledning och logistik då du kommer att ingå i toppledningen och arbeta mycket nära företagets VD. Du kommer att ha övergripande ansvar för bokslut och rapportering samt jobba med att styra ekonomiavdelningen.
Vidare kommer du att utveckla bolagets rapportering, jobba med offertarbete, ekonomiska rutiner och processer. Enligt företagets önskemål bör du vara en person som följer upp ditt arbete både på enheten och med kunderna samt analyserar resultatet på låg och hög nivå. Kalkyler och investeringsunderlag är något du är välbekant med sedan tidigare. Har du vana av att hantera företagsförvärv är det mycket meriterande då detta är något de vill att du ska arbeta aktivt med. För detta krävs ett välutvecklat affärstänk och ett detektivsinne. De ser gärna att du föredrar att arbeta operativt och kan kommunicera på ett övertygande sätt både uppåt och nedåt. Vidare kommer du att delta och hålla föredrag på möten, skriva protokoll och aktivt arbeta med styrelserapportering. Löpande kontakt med ägaren, revisorer och banker sker i vardagen likaså budgetarbete. Du är duktig på att driva, följa upp och analysera affärsplaner. Om du tidigare har arbetat i projektform så kan det vara en stor fördel då du kommer att delta och leda vissa strategiska projekt samt större affärsupplägg. Vad gäller bostadsort kan du vara boende i Göteborg alternativt Jönköping med omnejd, då du kommer att pendla där emellan under veckorna.
Din personlighet
Din entreprenörsanda är tydlig då du agerar beslutsfattare med driv och skarp hjärna. Du har erfarenhet inom logistik sedan tidigare och har en bakgrund från civilekonomi. Prioriteten bör ligga mer på utveckling än förvaltning, där spelar ditt affärsmanaskap stor roll. Din initiativförmåga utmärker dig och du är en människa som satsar med hjärtat. Du har förmågan att hålla igång din egen kalender. Som person besitter du en stor dos av logiskt tänkande. Du är också flexibel, analytisk, prestigelös samt både teoretisk och praktisk. Du är en varmhjärtad person med stor pondus, har ett utbrett kontaktnät, är trygg i dig själv och strävar efter utveckling. Vidare är du en "doer" som ser till att saker händer, oavsett nivå på arbetsuppgiften. Företaget ser gärna någon med vision om att bli delägare. Kunskapsmässigt är du väl förtrogen med Excel och alla Office-program samt känner en trygghet i att hålla föredrag med hjälp av Powerpoint. Du talar flytande engelska och svenska. B-körkort krävs för tjänsten.
Skicka gärna din ansökan omgående. Tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum.
Kontaktpersoner: Victoria Dahlsjö 031-7625352, Jennie Meier 031-7625351
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-08-12
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBahusia Personalförmedling AB
AdressBahusia Personalförmedling AB
Bror Nilssons gata 5
41755 Göteborg
Jobbnummer 1293543
Observera att sista ansökningsdag har passerat.