Certifieringshandläggare till Intertek
Intertek Semko AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Intertek Semko AB i Stockholm,
Västerås,
Göteborg,
Lomma,
Malmö eller i
hela Sverige Vill du jobba administrativt och trivs med att producera och leverera snabbt? Då kan tjänsten som certifieringshandläggare vara något för dig!
Om Intertek
Med fler än 46 000 medarbetare världen över är vi ett av de största företagen i vår bransch. I vårt dagliga arbete hjälper vi företag världen över att se till att deras produkter är säkra att använda och möter kunders och myndigheters krav på kvalitet och prestanda. Det gör vi genom att revidera deras processer, certifiera deras ledningssystem, granska deras leverantörer, prova, analysera och certifiera deras produkter, inspektera deras tillverkningsanläggningar och skeppningar och arbeta med rådgivning inom regulatoriska frågor, kemikalier och hållbarhet.
Varje dag strävar vi efter att hjälpa våra kunder att ha säkra och socialt ansvarsfulla produkter och tjänster - We bring quality, safety and sustainability to life!
Om rollen:
Projekthandläggning av certifieringsansökningar innebär att hålla reda på samt tillämpa de regler som finns för Interteks olika produktcertifieringsmärken. Det krävs logiskt tänkande för att få en snabb överblick och identifiera eventuella brister i ansökningarna samt att vara driven och noggrann i sin administration av projekten. Det är mycket data som registreras i databaser. Du kommer att jobba med externa kunder såväl som andra Intertek-kontor runt om i Europa, Asien och Nordamerika.
I ditt dagliga arbete kommer du bland annat:
• Granska dokument för att säkerställa att samtliga dokument inkommit och att dessa uppfyller kraven för att kunna ställa ut certifikat
• Uppdatera databaser med information samt ladda upp dokument
• Besvara kundfrågor gällande certifieringar, i huvudsak per mail men även i telefon
• Handläggning av olika ändringar, exempelvis flytt av produktion, hävningar och ändring av licensägare
• Skicka ut information till kunderna och följa upp att de uppfyller våra regler
• Jobba med flera olika projekt och deadlines samtidigt
Vem är du?
• Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, då den dagliga korrespondensen både är på svenska och engelska
• Du har ett öga för samt har jobbat med administrativt arbete och trivs med att strukturera och administrera
• Du har ett intresse för, samt kännedom om certifiering av elektriska produkter, då det är vad handläggningen avser
• Du är noggrann och driven som person, och trivs med ett högt tempo
Varför Intertek?
Vi är ett trevligt gäng med en prestigelös atmosfär och högt i tak. Vi erbjuder en välorganiserad introduktion, mentorskap och utbildningar för din nya karriär hos oss. På Intertek finns det också stora möjligheter att bredda och utveckla din kompetens inom flera andra verksamhetsområden. Vi är en trygg arbetsplats med kollektivavtal och förmånspaket, med tjänstepension, friskvårdsbidrag med mera.
Har vi fångat ditt intresse?
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, då urval sker löpande.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Alexandra Strand Hägglund,
alexandra.strand.hagglund@intertek.com (observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl enligt GDPR)
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Intertek Semko AB (org.nr 556024-0599)
Jobbnummer 8350218
Observera att sista ansökningsdag har passerat.