CAD-koordinator FM centrum

Region Östergötland / Logistikjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

FM centrum är Region Östergötlands facility managementfunktion. FM centrum ansvarar för att fastigheter och lokaler - samt de servicetjänster som underlättar användandet av lokalerna - fungerar på ett optimalt sätt. Det innebär att vi tar hand om förvaltning och drift av fastigheterna, liksom all om- och nybyggnation. Vi ser också till att leverantörerna av de olika servicetjänsterna levererar det de ska - utifrån de behov som verksamheten har.
FM centrum har en horisontell organisation bestående av ett antal funktioner som samverkar. Vi strävar efter att ge individen både ansvar och handlingsutrymme. FM centrums organisation präglas av stor drivkraft, tydligt utvecklingsfokus och ett öppet och kreativt samarbetsklimat. FM centrum är inne i en intensiv utvecklingsfas och har ansvaret för många stora byggprojekt inom Region Östergötland, bland annat om- och tillbyggnation av Universitetssjukhuset i Linköping (Framtidens US), om- och tillbyggnation av Vrinnevisjukhuset i Norrköping (Vision 2020), nybyggnation av Rättspsykiatrisk regionklinik i Vadstena samt planering för vårdbyggnad i Finspång.

Publiceringsdatum
2015-03-13

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en drivande och utvecklingsinriktad ingenjör med goda CAD-kunskaper till funktionen Teknisk Dokumentation inom FM centrum. Inom FM centrum är idag alla ritningar, brandskyddsdokumentation och byggnadsteknisk dokumentation digitaliserad. Våra dokumentarkiv är en viktig funktion som stödjer Region Östergötlands omfattande byggverksamhet samt driftorganisation med digitala dokument. Leverans av Byggnadsteknisk dokumentation, Brandskyddsdokumentation och Relationshandlingar från Byggprojekt till FM centrum är en av de viktiga pusselbitarna som skapar förutsättningar för god förvaltning under hela byggnadens livslängd.

Uppdraget innebär bland annat att:

• vara kontaktyta mellan funktion Teknisk dokumentation och projektörerna och entreprenörerna, både för beställning av projekteringsunderlag, under byggnation och vid leverans av handlingar
• ge stöd till projektets CAD-samordnare, projektledare och andra med CAD- och dokumentationsrelaterade frågor
• ha koll på vilka Byggprojekt som kommer att leverera någon typ av handlingar och deras tidplan
• ha koll på uppgifter om CAD-samordnarna i de Byggprojekt som ska leverera handlingar och ge stöd efter behov
• granska och följa upp leverans av handlingar under byggnation och vid slutbesiktning, så att de uppfyller gällande krav på leverans till Teknisk dokumentation.

I arbetsuppgifterna ingår även att aktivt delta i funktionen Teknisk Dokumentations interna utvecklingsprojekt och ta hand om ärenden som kommer till funktionen via FM centrums kundtjänst (FIXA).

Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som har teknisk högskoleutbildning inom för tjänsten relevant fastighetstekniskt kompetensområde eller motsvarande kunskaper. Du har flera års erfarenhet av CAD-program, så som AutoCAD och Revit.
Viktigt för tjänsten är att du har mycket goda datakunskaper i allmänhet och meriterande för tjänsten är att ha deltagit i stora projekt inom fastighetsbranschen, gärna som projektör.

Dina personliga egenskaper
För rollen förutsätts att du är självgående och initiativtagande. Du tar ansvar för dina arbetsresultat där en ständig utveckling (Lean) av arbetsverktyg och processer sker. Du är en kunskapsresurs för andra och underhåller kontinuerligt dina specialistkunskaper. Du har en god samarbetsförmåga och kommunicerar på ett lyhört och smidigt sätt med andra människor. För att lyckas i rollen som CAD-koordinator är det också viktigt att du har förmågan att leda och korrdinera, att ta en aktivt ansvar för att samordna grupper.

Anställning och information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Din placeringsort är Linköping men tjänsten innebär uppdrag inom hela länet.

För tjänsten krävs körkort.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:

Verksamhetschef Reine Sundell, 010-103 87 14
HR-chef Lotta Karlsson, 010-013 21 88

Facklig företrädare för SACO är Albert de Haan, 010-103 70 48 och för Vision, Camilla Berlin, 010-103 27 95.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är den 4 april 2015. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du under registrering stöter på problem med systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enl kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-04-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Region Östergötland

Adress
Region Östergötland
Drottninggatan 16
58185 Linköping

Kontorsadress
Drottninggatan 16

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2204668

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Östergötland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Östergötland: