Bygglovsassistent

Stadsbyggnadförvaltningen, Bygglovsenheten / Administratörsjobb / Mora
2018-08-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Bygglovsassistent" (publicerad 2018-10-25) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Mora, Orsa, Rättvik, Älvdalen, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stadsbyggnadförvaltningen, Bygglovsenheten i Mora

Ansök idag. Kollegor imorgon.




Publiceringsdatum
2018-08-22

Beskrivning
Bygglovsenheten är en väl sammansvetsad och självgående enhet.

Inom enheten finns i dag en administrativ grupp bestående av en kundmottagare och tre bygglovsassistenter. En fortsatt stark ärendeingång i kombination med nya lagkrav gör att vi behöver förstärka administrationen med en fjärde assistent, där du får möjlighet att bidra med din kompetens och erfarenhet.

Som en av fyra bygglovsassistenter tar du ett aktivt ansvar för det dagliga arbetet med diverse administrativa sysslor. Arbetet kan variera i svårighetsgrad från att hjälpa till med posthantering, hjälpa sökanden med enklare situationsplaner, svara på enklare plan-, kart- och bygglovsfrågor, till att på olika sätt administrera enhetens bygglovshantering.

Dina arbetsuppgifter
Exempel på huvudsakliga arbetsuppgifter är diarieföring i ärendehanteringssystemet Public 360, dvs registrering av bygglovsärenden, tillsynsärenden och övriga ärenden samt övrig registrering generellt. Vidare ingår remisshantering, grannehöranden, diverse utskick och rapportering mm. Som bygglovsassistent ansvarar du även för byggenhetens arkivering. Självklart krävs en lättare inskolning för att över tid inarbeta nödvändig och efterfrågad erfarenhet. I fokus för vår myndighetsutövning står alltid kommunernas medborgare, varför en översyn av enhetens arbetsprocesser pågår. Arbetsområdets sysslor kan därför komma att justeras.

Kvalifikationer
Du har erfarenhet från administrativt arbete eller motsvarande förvärvad kunskap, där datorn ingår som ett bekvämt och dagligt verktyg. Har du erfarenhet av handläggning utifrån lagstiftning och regelverk ser vi det som starkt meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du behöver vara engagerad och intresserad, likaså noggrann med förmåga att prioritera och samarbeta. Ett positivt och professionellt förhållningssätt både inom organisationen och gentemot allmänheten är en förutsättning för tjänsten. Du är vänlig, ansvarstagande och har en stark känsla för service då du blir en viktig representant för både Stadsbyggnadsförvaltningen och Mora och Orsa kommuner.

Vi efterlyser ett stort engagemang och intresse för utvecklings- och kvalitetsarbete.

Kvalifikationer
Du har minst gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara relevant. Dina läs- och språkkunskaper är mycket goda, du har inga problem med att ta emot besökare, svara på frågor eller inkommande samtal. Datorvana är ett absolut krav och vi ser det som självklart att du utan problem behärskar officeprogrammen, hanterar du Excel kan det vara en stor fördel. Kunskaper inom kartprogram, FIR, KID och Public 360 är inget krav men starkt meriterande.

Regionstaden Mora 2022 - för ett aktivt liv / Orsa - helt enkelt!
Mora är norra Dalarnas nav för näringsliv, infrastruktur och administration. Kommunens målbild är att Mora år 2022 ska vara regionstad och kunna erbjuda de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv. Orsa är en kommun som sätter medborgaren i fokus för att göra vardagen så enkel som möjlig. Turismen växer snabbt inom bl.a. skidåkning, musik och kulturevenemang.

Tillsammans i båda kommunerna är vi cirka 27 000 invånare. För att serva våra medborgare har Mora kommun cirka 1 600 medarbetare inom en rad olika kompetensområden, Orsa kommun har motsvarande cirka 500 anställda.

Besök även www.morakommun.se och www.orsa.se

Stadsbyggnadsförvaltningen
Mora och Orsa kommuner har en gemensam Stadsbyggnadsförvaltning som ansvarar för båda kommunernas verksamhet inom fysisk planering, bygglov, bostadsanpassning, mät- kart- och GIS. Förvaltningen har 27 medarbetare och består av en planenhet, en kart- och mätenhet, samt en bygglovsenhet.

Bygglovsenheten

Med sina 12 medarbetare är bygglovsenheten den största enheten och ansvarar för bl.a. förvaltningens bygglovshantering, tillsyn, bostadsanpassningsbidrag och reception. Enhetens viktigaste uppdrag, oavsett arbetsuppgifter, är att alltid ge högsta möjliga service till våra kommuninvånare, vilket förutsätter ett gott samarbete mellan enhetens medarbetare.

Mora kommun
Mora kommun är alla vi som jobbar här.
Det är summan av de vi är och allt vi gör.
Varje hemtjänstbesök, skolexamen och utlånad biblioteksbok.
Varje skollunch, brandkårsutryckning och nytt bostadsområde.
Vi är närheten till naturen och den rena luften.
De gamla traditionerna och de nystartade företagen.
Vi är vår fantastiska historia men också det som tar oss framåt.
Tillsammans gör vi Mora till ett hem.
Var med oss när vi växer som människor och kommun.
Idag och imorgon.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse, kan du börja per omgående eller inom kort ser vi det som mycket positivt. tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-02
Ange följande referens när du ansöker: 2018/316
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Per-Olof Olsson, bygglovschef 0250-262 66
Tommy Ek, förvaltningschef 0250-262 52
Inger Svensson, koordinator 0250-262 59

Företag
Stadsbyggnadförvaltningen, Bygglovsenheten

Adress
Stadsbyggnadförvaltningen, Bygglovsenheten
Fredsgatan 14
79232 Mora

Kontorsadress
Fredsgatan 14

Jobbnummer
4303016

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stadsbyggnadförvaltningen, Bygglovsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stadsbyggnadförvaltningen, Bygglovsenheten: