Bygglovsassistent
Mora Kommun, Stadsbyggnadsförvaltningen Mora Orsa / Administratörsjobb / Mora
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Mora,
Orsa,
Rättvik,
Älvdalen,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mora Kommun, Stadsbyggnadsförvaltningen Mora Orsa i Mora Mora i hjärtat av Dalarna! Vid Siljan finns norra Dalarnas centrum för näringsliv, handel, administration och infrastruktur. Morabygden ligger inbäddad mellan Siljans glittrande vatten och blånande berg. Här är det säsong året om tack vare årstiderna, stort utbud av sevärdheter och bra service.
Mora kommun leder arbetet med regionens utveckling och vi har ett flertal processer igång för att flytta fram Moras redan starka position. Kommunen har cirka 1600 medarbetare inom en rad olika kompetensområden.
Vi söker nya kollegor som ska vara delaktiga i den fortsatta utvecklingen av Mora kommun. Som medarbetare hos oss delar du vår värdegrund. Den tar avstamp i ett positivt förhållningssätt, eget ansvar och självklart ha medborgaren i fokus. Hälsa och utveckling är naturliga inslag för våra medarbetare.
Regionstaden Mora 2022 - för ett aktivt liv / Orsa - helt enkelt!
Mora är norra Dalarnas nav för näringsliv, infrastruktur och administration. Kommunens målbild är att Mora år 2022 ska vara regionstad och kunna erbjuda de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv.
Orsa är en liten kommun som sätter medborgaren i fokus för att göra vardagen så enkel som möjlig. Turismen växer snabbt inom bl.a. skidåkning, musik och kulturevenemang.
Tillsammans i båda kommunerna är vi cirka 27 000 invånare. Mora kommun har cirka 1 600 medarbetare inom en rad olika kompetensområden, Orsa kommun har motsvarande cirka 500 anställda. En tjänst kommer inom kort att bli vakant på Stadsbyggnadsförvaltningen och för att tillsätta denna söker byggenheten en bygglovsassistent.
Välkommen med din ansökan till oss!
Publiceringsdatum2017-06-16ArbetsuppgifterArbetsplatsbeskrivning
Tjänsten är placerad på Stadsbyggnadsförvaltningens bygglovsenhet.
Mora och Orsa kommuner har en gemensam Stadsbyggnadsförvaltning som ansvarar för båda kommunernas verksamhet inom fysisk planering, bygglov, bostadsanpassning, mät- kart- och GIS. Förvaltningen har 26 medarbetare och består av en planenhet, en kart- och mätenhet, samt en bygglovsenhet.
Med sina 12 medarbetare är bygglovsenheten den största enheten och svarar för bl.a. förvaltningens bygglovshantering, bostadsanpassningsbidrag och reception. Enhetens viktigaste uppdrag, oavsett arbetsuppgifter, är att alltid ge högsta möjliga service till våra kommuninvånare, vilket förutsätter ett gott samarbete mellan enhetens medarbetare.
Dina arbetsuppgifterSom en av tre bygglovsassistenter tar du ett aktivt ansvar för det dagliga arbetet med diverse administrativa sysslor. Arbetet kan variera i svårighetsgrad från att hjälpa till med posthantering, hjälpa sökanden med enklare situationsplaner, svara på enklare plan-, kart- och bygglovsfrågor, till att på olika sätt administrera enhetens bygglovshantering.
Exempel på huvudsakliga arbetsuppgifter är diarieföring i ärendehanteringssystemet Public 360, dvs registrering av bygglovsärenden, tillsynsärenden och övriga ärenden samt övrig registrering generellt. Vidare ingår remisshantering, grannehöranden, diverse utskick och rapportering. Som bygglovsassistent ansvarar du även för byggenhetens arkivering. Självklart krävs en lättare inskolning för att över tid inarbeta nödvändig och efterfrågad erfarenhet. I fokus för vår myndighetsutövning står alltid kommunernas medborgare, varför en översyn av enhetens arbetsprocesser pågår. Arbetsområdets sysslor kan därför komma att justeras.
KvalifikationerErfarenheter:
Du har erfarenhet från administrativt arbete eller motsvarande förvärvad kunskap, där datorn ingår som ett bekvämt och dagligt verktyg. Har du erfarenhet av handläggning utifrån lagstiftning och regelverk ser vi det som meriterande.
Kunskaper:
Du har minst gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara relevant. Dina läs- och språkkunskaper är goda, du har inga problem med att ta emot besökare, svara på frågor eller inkommande samtal. Datorvana är ett absolut krav, vi ser det som självklart att du utan problem behärskar officeprogrammen såsom Word och Office 365, att du hanterar Excel är en stor fördel. Kunskaper inom kartprogram, FIR, KID och Public 360 är inget krav men starkt meriterande.
Dina egenskaperVi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du behöver vara engagerad och intresserad, likaså noggrann med förmåga att prioritera och samarbeta. Ett positivt och professionellt förhållningssätt både inom organisationen och gentemot allmänheten är en förutsättning för tjänsten. Du är vänlig, ansvarstagande och har en stark känsla för service då du blir en viktig representant för både Stadsbyggnadsförvaltningen och Mora och Orsa kommuner.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos oss i Mora kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in ansökan via ansökningslänken och inte via e-post eller brev. Varmt välkommen med din ansökan.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Anställningen påbörjas enligt överenskommelse, tidigast med början efter sommarens semesterperiod. Provanställning kan bli aktuell.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-06
Ange följande referens när du ansöker: A694799
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPer-Olof Olsson 0250-262 66
Tommy Ek 0250-262 52
FöretagMora Kommun, Stadsbyggnadsförvaltningen Mora Orsa
AdressMora Kommun, Stadsbyggnadsförvaltningen Mora Orsa
Fredsgatan 16
79280 MORA
Kontorsadress79280 Mora
Jobbnummer 3560173
Observera att sista ansökningsdag har passerat.