Bygglovassistent

Västerås stad / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västerås stad i Västerås, Köping eller i hela Sverige

Välkommen till Västerås stad, här får du möjlighet att jobba med det viktigaste! Västerås stads medarbetare får vara med och bygga samhället och få en hel stad att fungera.
Västerås stad är Västerås största arbetsgivare, en stor organisation som ger möjligheter.
Är du intresserad av att söka tjänsten? Då ber vi dig att söka via "Sök jobbet här"- funktionen på denna sida, då urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Publiceringsdatum
2011-05-11

Arbetsuppgifter
Stadsbyggnadskontoret söker en bygglovassistent som vill vara med och utveckla verksamheten!
Välkommen till Västerås stad!
Vi söker dig som är intresserad av att jobba i en attraktiv och expansiv framtidsstad där det händer mycket. I Västerås ser vi möjligheter och känner oss stolta över allt staden har att erbjuda. Västerås växer och är idag Sveriges sjätte största stad med 137000 innevånare. Nya bostadsområden planeras och byggs i både mälarnära miljöer och i externa lägen runt om i staden. Västerås utvecklas också i snabb takt som regionhandelsstad och nya verksamheter etablerar sig här.
Stadsbyggnadskontoret har en viktig roll i denna utveckling genom ansvar för fysisk planering, bygglovhantering, tillsyn av byggnadsverksamhet samt gestaltning av framförallt stadens offentliga miljöer.
Som bygglovassistent kommer du att ha en viktig roll i kontorets administrativa processer, från inregistrering till expediering och arkivering av ärenden. Fakturering och andra administrativa uppdrag ingår också i tjänsten. Som medarbetare inom stadsbyggnadskontoret kommer du att delta aktivt i arbetet med att utveckla verksamheten.

Kvalifikationer
Vi ser att du har gymnasieutbildning eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Eftergymnasialutbildning inom offentlig förvaltning är meriterande. Du har erfarenhet av registreringsarbete/diarieföring och arkivering, det är meriterande om du har erfarenhet av bygglovadministration. Vi ser att du har god datavana, våra systemstöd är bland annat Diark, ByggR och W3D3. Har du erfarenhet av enklare ekonomiarbete ses det som meriterande. God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift är ett krav.
Vi ser att du är en person med idéer och nytänkande samt har en positiv grundsyn. Du ser möjligheter även i problem och har förmåga att fokusera på rätt saker även under perioder med arbetstoppar. Som person är du självgående, ansvarstagande, noggrann och kvalitetsmedveten samt har god samarbetsförmåga. Du är serviceinriktad och har förmåga att hjälpa andra samt leverera lösningar.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-05-24
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: A216150
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Administrativ chef Elinora Johansson, 021-39 15 55
Rekryteringskonsult Carina Bergqvist-Janzon, 021-39 14 81

Facklig kontakt
SKTF Irene Larsson, 021-39 27 10
SACO Elisabeth Matsson, 021-39 83 76

Företag
Västerås stad

Adress
Västerås stad
72187 VÄSTERÅS

Jobbnummer
929509

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västerås stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västerås stad: