Business support till välkänt IT-bolag!

Maxkompetens Konsult AB / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Är du en administrativt lagd person med en ådra av affärsmässighet? Då kan det här vara något för dig!

Publiceringsdatum
2022-03-24

Arbetsuppgifter
Du kommer vara kundernas primära kontaktperson för dagliga frågor, med ansvar för bland annat leveransuppföljning och underhåll av de kundanpassade inköpsportalerna.

Arbetet sker i huvudsak via telefon/chatt, e-post och ärendehanteringssystem. Rollen innefattar bland annat:

• Ansvara för kvalité i produktleveransen.

• Ansvara för att utföra de uppgifter som tilldelas inom ramen för befattningen.

• Proaktiv hantering av kundärenden.

• Agera produktrådgivande och kontinuerligt uppdatera sig på nyheter.

• Stötta säljare med administration kring leveransen mot tilldelade kunder.

• Orderläggning och ta fram försäljningsresultat samt följa upp och bevaka ordrar och

• leveranser.

• Ta del av och följa våra attestinstruktion, policyer, regler, rutiner och processbeskrivningar som är knutna till befattningen.

• Säkerställa hög servicenivå, kundnöjdhet och bidra till lönsamhet hos kund.

Relationer

• Samverka och agera initiativtagande gentemot kund, vårt kundteam och andra resurser.

• Vara uppdaterad om leverantörers och distributörers fokusområden.

• Skapa förtroende genom att förstå kundens verksamhet.

• I förekommande fall arbeta med kundansvar för utpekade kunder och/eller affärsområde och driva och/eller delta i kundmöten i samverkan med kundteamet.

Affärsmöjligheter

• Aktivt medverka till merförsäljning av produkter/tjänster/avtal som finns i vårt utbud och medverka till att vi når våra gemensamt uppsatta försäljningsmål och lönsamhet.

• Registrera/uppdatera affärsmöjligheter enligt vår säljprocess och i förekommande fall självständigt driva och avsluta affärer hos utpekade kunder.

Profil
• Erfarenhet av Innesälj/kundservice/Business support

• Generell kunskap om IT-produkter

• Goda kunskaper i Svenska och Engelska i både tal och skrift

• Goda kunskaper i Officepaketet

• En hög servicekänsla

Meriterande egenskaper inkluderar

• Erfarenhet av Microsoft Navision

• Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem (Microsoft Dynamics)

• Utbildning inom IT

• Erfarenhet inom IT-försäljningsbranschen

Dina personliga egenskaper
Du arbetar organiserat med en bra struktur, är effektiv, analytisk och ser när skapa mervärde och
möjligheter för kund.

Du är affärsmässig och en relationsskapare som inte är rädd för att ta initiativ.

Övrig information
Kunden har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna process. För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar ute hos kunden i Kista med möjligheter till rekrytering.
Start: Så snart som möjligt enligt överenskommelse.
Arbetstid: 8-17

Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Malin Rangstedt på

Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Maxkompetens Konsult AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "r2ssc7dbQQyNMHEPb-ZsOQ==".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Maxkompetens Konsult AB (org.nr 556667-3199)

Arbetsplats
Maxkompetens

Jobbnummer
6471832

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Konsult AB: